sleden Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 har en død harddisk som jeg vil ha dataene fra Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Det eksisterer ikke SW som kan lese data fra en død harddisk. (IBAS o.l. kan demontere den og lese data fra hver enkelt plate inni den, men det koster skjorta.) Data recovery-programmer kan finne igjen filer som er slettet og i noen tilfeller hele partisjoner som er slettet. Men de er avhengige av å kunne snakke med disken og lese data fra den. Eksempler er Recuva og GetDataBack. Hvis disken bare er "halvdød", f.eks. du kan høre at den spinner, men maskinen klarer ikke lese data fra den, så kan det hende at SpinRite (fra grc.com) kan få den i gang igjen, men da snakker vi om $89 - og du kan jo få en ny harddisk for det beløpet. Lenke til kommentar
sleden Skrevet 6. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2013 ok ja den er vel halvdød vil jeg si så jeg vil prøve noe av det du sier. tusen takk:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå