Niklasp Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Selv den minste lille dumpen kan kaste denne av veien. En bil du må kle på deg Lenke til kommentar
kanskje1 Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Det er vel noe å vurdere istedet for moped når rushtidavgiften kommer. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Det er vel noe å vurdere istedet for moped når rushtidavgiften kommer. Lett-motorsykkel er det som gjelder om du skal gå for noe i det området. For noen år siden på våren kjørte jeg hjem i helgene fra Oslo (like ved Ullevoll) til Kragerø 10 ganger på fredager kl 4 (ca 2.5 timer reise, 3 i juni). Veldig effektivt når man kan kjøre forbi stillestående køer og stille seg først i kryss, og kjøre forbi saktegående køer på motorveien. Kjøre tilbake tidlig på mandags morgen gikk også lett (ca 2-2.25 timer). Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Det er vel noe å vurdere istedet for moped når rushtidavgiften kommer. Elektriske kjøretøyer er unntatt de fleste avgifter, kanskje også avgiften mot 8-16 arbeidstid. Men batterimopedene er vel ganske dyre fortsatt? I hvert fall de litt moderne og bra modellene sist jeg sjekket. Ellers så er vel moderne elbiler våpnet mot sånt. Lenke til kommentar
Okdokk Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 (endret) Lett-motorsykkel er det som gjelder om du skal gå for noe i det området. For noen år siden på våren kjørte jeg hjem i helgene fra Oslo (like ved Ullevoll) til Kragerø 10 ganger på fredager kl 4 (ca 2.5 timer reise, 3 i juni). Veldig effektivt når man kan kjøre forbi stillestående køer og stille seg først i kryss, og kjøre forbi saktegående køer på motorveien. Kjøre tilbake tidlig på mandags morgen gikk også lett (ca 2-2.25 timer). Sikkert mange glade blikk da? Endret 6. februar 2013 av Wik Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 (endret) Det vet jeg ikke Wik, da de jeg kjørte forbi ikke var bak meg lenge, jeg var ute av syne i løpet av noen minutter. Jeg råkjørte ikke, men tok det som var trygt av åpninger og aksellererte så hardt lettmotorsykkelen ville Ca 0.35L/mil Oslo-Kragerø (* ca 20mil = 7L) Endret 7. februar 2013 av GullLars Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg