m0rten95 Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 (endret) Heisann Har nettopp kjøpt ny laptop. Windows 8 fungerte ikke helt for meg, så jeg skulle prøve å installere windows 7. Da jeg startet opp windows 7 cd'n og skulle velge harddisk som windows skulle installeres på står det; "Windows kan ikke installeres på denne disken. Den valgte disken er av typen GPT-partisjon". Laptoppen er ny og har kun hatt windows 8 installert. Er det mulig å få windows 7 installert ? Trenger raskt svar. Maskinen er en: Packard Bell easynote te 15.6" Dukket opp et nytt problem: Når jeg booter fra windows 7 cd'n, "freezer" maskinen helt når Starting Windows kommer opp. Endret 7. februar 2013 av m0rten95 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Har du ikke noe valg når du kommer til å velge hard disk for installasjon? Det bør være et valg som heter Format disk. Lenke til kommentar
Stefanus Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Q: Can Windows 7, Windows Vista, and Windows Server 2008 read, write, and boot from GPT disks? A: Yes, all versions can use GPT partitioned disks for data. Booting is only supported for 64-bit editions on UEFI-based systems. Lenke til kommentar
m0rten95 Skrevet 7. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2013 Har løst problemet. Måtte gå inn i bios å skifte boot mode fra Legacy Boot til UEFI. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå