ebbe77 Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 (endret) Vi har vært kunde hos One Call siden starten, men har nå skiftet til en annen operatør med våre 5 abonnement grunnet meget dårlig dekning. Her vi bor finnes det Telenor og Network Norway (Mobile Norway) dekning. One Call gir da inntrykk av at vi som kunde skal ha bedre dekning en alle andre. Dette stemmer dårlig! Tok kontakt med Mobile Norway som bekreftet at grunnen til at vi føler dårlig dekning som oftest er "handlingen" skifte mellom Telenor og Mobile Norway sitt nett. (dette skjer ikke alltid uten problemer/brudd) One Call ønsker selvsagt at vi skal bruke Deres eget nett og derfor prøver telefonen å henge på dette nettet så lenge som mulig, dette kan for mange da oppleves som ustabilt og dårlig dekning. Ved å låse telefonen til Telenor ble problemet mindre for oss. Men ikke borte, opplevde da flere ganger at vår One Call iPhone låst til Telenor nesten ikke hadde dekning mens en iPhone med sim-kort fra Telenor hadde full dekning. (byttet selvsagt om sim-kortene for å eliminere mulig feil ved telefonen uten at dette gjorde noe forskjell) Så jeg må inrømme at jeg lurer på om One Call har en lavere prioritet hos Telenor en Telenor sine egne kunder? Det er for tiden ekstremt mange One Call kunder som klager på dekning. Dette er noe andre operatører har mye mindre av i forhold dersom man følger litt med. One Call er en flott operatør, god kundeservice etc. men dette med dekning vil ødelegge for One Call. Jeg selv vil ikke foreslå One Call til alle de jeg snakker med daglig i forhold til valg av mobilabonnement. (noe jeg gjorde flittig tidligere) Endret 6. februar 2013 av ebbe77 Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Telenor sier selv at det ikke er noen forskjellsbehandlig i nettet deres, og hvis de hadde gjort det hadde de brutt reglene. Det er jo som One Call sier; dekning er dekning :nei2: 1 Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 One Call har samme prioritet, men med begrensninger. Dette innebærer at Telenor kan pålegge One Call å ikke "overbelaste" deres nett (derfor har bl.a. One Call struping ved 5 GB, noe Telenor nesten dobler selv) og også begrense makshastighet på et abonnement (eks. at One Call-kunder kun får 5 mbits nedlastning på mobilabonnementene, mens Telenor har satt øvre grense på 10 mbits.) Om sistnevnte praktiserer vet jeg ikke, men det er åpning for det. One Call har heller ikke tilgang til Telenors baksystemer og får ikke styrt noen ting ei heller overvåke eller verifisere uten forespørsel til Telenor. Problemer som oppstår på en kundes SIM som kan skyldes feil på eks. IMSI-nr for at basestasjoner skal kunne gjenkjenne One Call-SIM'et og godta dette vil dermed ta mye lenger tid fordi det må gå gjennom Telenor. Utenom dette skal du i utgangspunktet få prikk lik dekning med et OC- og Telenor-SIM forutsatt at OC-SIM'et er tilknyttet samme Telenor-basestasjon. 1 Lenke til kommentar
o39k Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 Telenor sier selv at det ikke er noen forskjellsbehandlig i nettet deres, og hvis de hadde gjort det hadde de brutt reglene. Det er jo som One Call sier; dekning er dekning :nei2: Akkurat det med at dekning er dekning er hvertfall ikke Telenor enig i: http://www.dinepenger.no/bruke/munnhuggeri-mellom-telenor-og-onecall/20332687 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå