ltdata Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 hei jeg har fåttmeg ny bærbar med win8. Det er verken cd rom på laptopen eller medfølgende win 8 cd. Hvordan kan jeg få ta en backup av win 8 enklest mulig? slik at jeg kan reistallere en clean win8 hvis senere går galt. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 System Image Backup, antar jeg. http://www.itworld.com/consumerization-it/333466/create-system-image-backup-windows-8s-hidden-backup-tool Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Last ned og kjør Windows8-Setup.exe, legg inn din produktnøkkel, programmet laster ned installasjonsfilene og hjelper deg å brenne til DVD eller klargjøre en minnepenn eller lagre som ISO-fil. Siden det ikke lenger er noe klistremerke med produktnøkkelen til Windows 8 utenpå maskinen (den ligger i UEFI), så kan du bruke ProduKey for å hente ut produktnøkkelen i Windows. Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 7. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2013 så denne win8setup er en nedlasting av en clean win 8 som kan lagressomf.eks en iso fil? Det er en egen stasjon på laptopen min som heter recovery. på ca 18gb. Vet dere hva dette det? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Recoverypartisjonen på bærbare (og andre ferdig bygde pcer) inneholder en kopi av slik maskinen ble levert fra fabrikken, inkludert eventuelle programmer som lå der når den kom fra fabrikk. Typisk slike prøveversjoner og programmer produsenten prakker på deg. Lager du en .iso fil med metoden beskrevet over, må du selv installere Windows 8 helt fra bunnen av, og så legge inn alt av programmer og eventuelt drivere manuelt. Gir absolutt best resultat, men er en del mer jobb enn å bare legge inn recovery partisjonen. 2 Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 8. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2013 Last ned og kjør Windows8-Setup.exe, legg inn din produktnøkkel, programmet laster ned installasjonsfilene og hjelper deg å brenne til DVD eller klargjøre en minnepenn eller lagre som ISO-fil. Siden det ikke lenger er noe klistremerke med produktnøkkelen til Windows 8 utenpå maskinen (den ligger i UEFI), så kan du bruke ProduKey for å hente ut produktnøkkelen i Windows. Hei, brukte det programmet for å hente ut produktnøkkelen. Men når jeg limer den inn i den inn i win setup så får jeg beskjed om at det er feil produktnøkkel. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Jeg oppdaget faktisk at programmet viste en annen produktnøkkel enn den jeg installerte med. Når jeg senere forsøkte en gang til, fikk jeg den korrekte. Prøv å høyreklikke EXE-filen og velg Kjør som administrator. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå