maiaotilie Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 (endret) Hei, er litt ny på dette! Jeg skal ha muntligtentamen/ prøveeksamen på fredag og kom opp i samfunnsdag, temaet var bistand og utvikling. Har holdt på en del med dette før, men jeg sliter litt med å plukke ut viktige punkt som svarer til oppgaven, siden det finnes så utrolig mye fakta på nettet om dette! Så det jeg lurer på er: Hva er den historiske sammenhengen til norsk utviklingshjelp siden 1951? Kan noen komme med eksempler på hvilke bistandsarbeid som har gått bra og dårlig i områdene Asia og/eller Afrika? Eventuelt andre bistandsprosjekter som har gått bra eller dårlig i andre områder og hvorfor! Tusentakk på forhånd:) -Jente 15 Endret 6. februar 2013 av maiaotilie Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Tja, du kan jo ta en kikk på de artiklene fra AftenPosten som ble sensurert noen år tilbake http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Sakene-du-aldri-fikk-lese-7095972.html 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Her har du alle episodene av den utmerkede dokuserien på nrk: den gode viljen De har samlet en utførlig historikk. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå