ELWiss Skrevet 17. oktober 2001 Del Skrevet 17. oktober 2001 Jeg har hørt rykter om at flere vanlige socket a hovedkort (Abit KT7A, Asus A7V133 +++) kan brukes sammen med ddr-ram. Stemmer dette? De som sa det, begrunnet med at cpuen kjørte jo på 266mhz, som var det dobbelte av busen... Derfor taklet det ddr..?.?.? Jeg har mine tvil.. Noen som er enige med meg? uenige? mvh ELWiss Lenke til kommentar
D_KILLAH Skrevet 17. oktober 2001 Del Skrevet 17. oktober 2001 De kan bare kjøre DDR mellom Prossesor - Nortridge og ikke mellom north-bridge - RAM på de hovedkorta Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 17. oktober 2001 Del Skrevet 17. oktober 2001 Quote: On 2001-10-17 16:40, ELWiss skrev:Jeg har hørt rykter om at flere vanlige socket a hovedkort (Abit KT7A, Asus A7V133 +++) kan brukes sammen med ddr-ram. Stemmer dette?De som sa det, begrunnet med at cpuen kjørte jo på 266mhz, som var det dobbelte av busen... Derfor taklet det ddr..?.?.?Jeg har mine tvil..Noen som er enige med meg? uenige?mvh ELWiss Hovedkort basert på VIA KT133a chipsettet har også en 266 FSB men kan ikke benytte DDR-RAM. Det er kun hovedkort som er utstyrt med minne slotter som er beregnet for DDR-Ram. PC100/133 SDRAM og PC1600/2100 DDR-Ram bruker forskjellige slotter og kan ikke blandes. VIA KT266/266A, AMD 761, SIS735 kan benytte DDR-Ram med AMD prosessorer. Lenke til kommentar
ELWiss Skrevet 17. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2001 Ok.. det var det jeg trodde, men var som sagt ikke sikker.. Takker for hjelp :smile: mvh ELWiss Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå