Gå til innhold

[Løst] Nytt hk,minne og cpu eller bare skjermkort?


Anbefalte innlegg

Sitter og vil gjerne oppgradere litt.. Har i dag:

 

> Mainboard : Asus M4A89GTD-PRO/USB3

 

> Chipset : AMD 890GX

> Processor : AMD X4 955 3,2ghz

> Physical Memory : 8192 MBDDR3-SDRAM

> Video Card : NVIDIA GeForce GTX 560 Ti

> Hard Disk : Corsair Force 3 SSD ATA Device (120GB)

> Hard Disk : INTEL SSDSA2M080G2GC ATA Device (80GB)

 

Så hva tenker dere, skal jeg gå for en pakke:

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=771490

 

eller

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=746507

 

ELLER

 

vil jeg "tjene" mer på bare ett nytt skjermkort??

 

Brukes i all hovedsak til BF3, div spill, lightroom, diverse foto program

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen grunn til at du velger AMD i begge forslagene dine? Hvilke krav har du til grafikk?

 

njaaa, har alltid kjørt amd og vært fornøyd med det! vet mange foretrekker intel, spesiellt på gaming, men føler amd holder bra det også

 

dropp amd er mitt forslag intel er mye bedre

 

Smak og behag det! intel presterer litt bedre, men amd er ikke dårlig for det om :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Budjsett? AMD FX8350 er på linje med i5 3570k og 3770k bare mye billigere.

 

har også lest det, selv om gamere gjerne foretrekker intel. MEN skal jeg oppgradere KUN skjermkort.. Duger resten 1-2 år til? :)

hehe, vil alltid ha nyere bedre, men vet innerst inne at det jeg har duger enda en stund!

 

Noen grunn til at du velger AMD i begge forslagene dine? Hvilke krav har du til grafikk?

Krav til grafikk er at jeg kan kjøre de fleste nye spill på ultra/high med flest fps :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dersom du skal skifte skjermkort - så vill du garantert tjene mest FPS på å bruke 1200,- ekstra på skjermkort kontra å skifte både CPU og Skjermkort. Den prosessoren er fortsatt ok - men kan du overklokke den så bør du gjøre det.

 

I forhold til spill så må jeg ærlig si at du dessverre ikke tjener mye på å skifte til en bedre AMD-prosessor i prisklassen 1200,- +/-.

 

Mitt forslag er faktisk å beholde begge deller - og overklokke begge. Hverken prosessoren eller da spesielt skjermkortet er særlig utdatert.

 

Men om du absolutt skal skifte - så er det vel egentlig et løft til Intel prosessor og et skjermkort i 3000,- klassen som virkelig monner dvs ca 6000,-......

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ville klokket CPU (evt. større kjøler hvis du trenger), og kjøpt et bedre skjermkort. Husk også at AMD skjermkortene er bedre enn nVidia på høyere oppløsninger.

 

Skal gjør litt forsøk med og overklokke.. har montert en corsair H40 lukket vannkjøling så håper den gjør en god jobb!

Lenke til kommentar

Dersom du skal skifte skjermkort - så vill du garantert tjene mest FPS på å bruke 1200,- ekstra på skjermkort kontra å skifte både CPU og Skjermkort. Den prosessoren er fortsatt ok - men kan du overklokke den så bør du gjøre det.

 

I forhold til spill så må jeg ærlig si at du dessverre ikke tjener mye på å skifte til en bedre AMD-prosessor i prisklassen 1200,- +/-.

 

Mitt forslag er faktisk å beholde begge deller - og overklokke begge. Hverken prosessoren eller da spesielt skjermkortet er særlig utdatert.

 

Men om du absolutt skal skifte - så er det vel egentlig et løft til Intel prosessor og et skjermkort i 3000,- klassen som virkelig monner dvs ca 6000,-......

 

Takk for ett flott svar, du har nok helt rett her! Blir dessverre litt for mye surfing på komplett og slik, da får en plutselig trang til og kjøpe ting en strengt tatt ikke behøver.

Skal følge ditt tips jeg, og overklokke cpu og gpu :D

Lenke til kommentar

føler amd holder bra det også

 

Smak og behag det! intel presterer litt bedre, men amd er ikke dårlig for det om :)

Å gå fra en Phenom II X4 til en FX-8320 i spill kan knapt kalles en oppgradering: http://techreport.com/review/23750/amd-fx-8350-processor-reviewed/5

Når Intel gjør det såpass mye bedre enn AMD i gaming for samme pris er det ingen grunn til å velge AMD, merkelojalitet tjener ingen på.

Krav til grafikk er at jeg kan kjøre de fleste nye spill på ultra/high med flest fps :)

Da trenger du nytt skjermkort, HD 7950, 7970 og GTX 670 er gode forslag her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...