TeraPower Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Så hva er den gjennomsnittlige lønna for en læring som jobber sammen med elektro installatører? En full utdannet installatør får ca. 250 i timen. Så hva vil en læring få? Er det ikke delt opp i %? Hva får en læring de 2-3 første månedene Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Når jeg var lærling (6 år siden) hadde jeg 5-6k i mnd. har sikkert steget en del siden da. Det er delt opp i % per halv år eller noe slikt. Første del er 10 eller 20% av montør lønn. Lenke til kommentar
Olabukse3 Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Fordeling av lønnen til lærlingen er ofte slik: 30% av lønnen til en nyutdannet fagarbeider i det første halvåret. 40% i det andre halvåret 50% i det tredje halvåret 80% i det siste halvåret av læretiden. Lenke til kommentar
Sitoy Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 vennene mine som er læringer fra elektrolinjen nå tror jeg får 10k i måneden Lenke til kommentar
TheHawk Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Se i EL & IT sin tariffavtale 2012-2014. Står i klar tekst hvor mye du vil tjene per time. En annen ting elektriker som tjener 250,- er en som har vært lenge i faget og gjerne med høy ansiennitet. Er mer vanlig å ligge et sted mellom 205 - 230+. Snittet for Bergen i 2011 var 215,- /timen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå