Gå til innhold

Kritikk og tilbakemeldinger på min reiseblogg

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har i løpet av helgen gått fra Tumblr til en Wordpress-blogg som jeg hoster selv. Layouten er et modifisert theme fra ThemeForrest, hvor jeg bla har endret fra statisk side til blogglayouten. Jeghar òg lagt til Google Webfonts og litt annet småfiks.

Jeg ønsker litt kritikk og synspunkt, på utseendet; innhold og generelt på bloggen. Hva kan bli bedre? Hva er bra? Alt, både positivt og engativt, settes pris på. Jeg vektlegger typografi et enkelt og stilrent utseende.

Jeg har vært ute av gamet med web-design noen år nå, så mye av dette er nytt for meg.

På forhånd takk!

http://www.evtob.com

-Even T

Endret av evtob
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser veldig bra ut, fresh design :)

Har du lagt inn SEO-plugin? (Search engine optimization), for når jeg googler "evtob" så kommer siden din opp med tittelen "evtob.com « evtob.com". Dette er jo ikke en beskrivende tittel av hjemmesiden din akkurat :p SEO gjør at hjemmesiden og alle innleggene dine kommer "riktig" opp hos google, med å selv skrive inn hva som skal være tittel og beskrivelse på innlegg du publiserer, som gjør at siden din kommer lenger opp på søkeresultater.

Personlig syns jeg det hadde sett bedre ut om bildene lå to og to nedover, slipper man å bla så langt om du har masse bilder å legge ut :) Også syns jeg du skulle hatt et header-bilde som et ekstra final touch, jeg vet ikke om det kommer til å se fint ut, men kan være verdt å prøve

Endret av nicwillu
Lenke til kommentar

Hei,

Takk for tilbakemelding. Jeg bruker Yoazt's SEO-plugin for Wordpress. Denne skal gi skikkelige titler på sidene, jeg skal se litt på forsiden og se om jeg kan få fikset tittelen der. Merkelig problem, tror det har med templaten jeg bruker.

Jeg kommer til å fjerne gallerifunksjonene fra siden, og linke den til Flickr-kontoen min, slik at jeg kan få litt refferral-trafikk derfra òg. De har et tagsystem, à la Tumblr--som fort kan drive litt trafikk.

Har også laget en Facebook-konto til siden, og har lag til mulighet for å dele innleggene på Twitter, Facebook, G, Stumble, Pinterest m.fl.

Noen som har en guide til on-page SEO for Wordpress forresten, tenker da litt mer avanserte greier (hvilke sider man skal skjule fra crawlere (f.eks. dersom bilder får egne sider, som blir indeksert, vil man vel få litt bank av Google siden man har "tomme" sider? I tillegg kan det vel lønne seg å gjøre dette på arkivseksjoner og søkesider? For å hindre duplikatinnhold?

Ellers har jeg begynt å få litt long-tail søketrafikk, som er bra, men fortsatt kommer mesteparten vi Twitter; Facebook-shares og Tumblr. Har satt meg ned og funnet en del nøkkelord jeg kommer til å targete etterhvert, men så langt satser jeg mest på godt innhold og sosial trafikk.

Lenke til kommentar

Jeg har lagt merke til det i flere nettlesere, men da kun i IE. Jeg har nå uansett kjøpt Thesis 2.0 Framwork, fra DIYThemes. Det temaet jeg brukte nå, var det mye knotete koding og lite gjennomtenkte løsninger i. Det fungerte nå, men det er en god del ting jeg ønsker å implementere, og det fungerte dårlig.

Nå kjører siden Thesis Classic, men jeg kommer til å lage et eget theme i løpet av den neste uken, så jeg kan heller skrike ut når det er i boks.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da har jeg forandret en del på Thesis-temaet. Det jeg skal gjøre de nærmeste dagene:

- Omstrukturere kategorier

- Fikse onsite SEO. Jeg har et verktøy som scanner hver side, og gir tilbakemelding dersom noe ikke er på gli, f.eks. manglende alt-tekst på bilder, mye html i forhold til tekst.

- Lage robots.txt, og hindre at denne indeksere en del sider

- Legge til meta på alle sider (Yahoo bruker dette enda)

Kom gjerne med tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar

Haha, skrivefeilen er fikset. ;)

Synes den "sharing is sexy" gjorde at delingsknappene var lettere å se, men kanskje litt harry ja ... Jeg skal se litt på ang. å bytte de soiale ikonene, de du linket til var pene!

Er det forresten noen her inne som driver med blogging/SEO/IM? Finnes det noen andre norsk forum som er større (mer aktivitet) enn her inne? Husker for noen år siden at det var mye mer aktivitet her, da det het Sourcecode.no men det virker som det har dødd litt ut etter at alt ble om til Diskusjon.no.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...