evilleader360 Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Hei alle sammen, jeg trenger hjelp til kjøp av ny nettbrett beregnet for skolebruk (se på powerpoint/word og evt. notere). Har sett på mange nettbrett på youtube nå, og vet ikke helt hva jeg skal velge. Det enkleste hadde vært å bare kjøpe seg en Apple iPad 4 og si seg ferdig med det, men jeg vil gjerne ha gode tips om evt. bedre nettbrett på markedet (eller begrunne hvorfor jeg burde gå for en iPad). Batteritid + skjermkvalitet (for reading) er en must! Har nå sett på følgende nettbrett: - Samsung Galaxy Tab 2 10.1 (ser ut som en ganske bra nettbrett, men litt dårlig performance...hehe) - Samsung Galaxy Note 10.1 (raskere "versjon" av Galaxy Tab I guess, med gode muligheter for notering + inkl. markeringspenn) - Asus Transformer Infinity TF700/TF300 (spesifikasjonene ser jo ganske gode ut, men vet ikke helt hvordan de fungerer i praksis) - iPad 4 (generelt sett god, men noe overpriset m/ tanke på spesifikasjoner??) Må få kjøpt det lokalt på en fysisk butikk da jeg reiser til utlandet om et par dager, takk ! Lenke til kommentar
kenjako2 Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 (endret) Jeg har et Asus Transformer Pad TF300T nettbrett selv, og kan bare si en ting: Mye for pengene! I tillegg så liker jeg Android, så var ikke noe vanskelig valg for min del, iforhold til spec-god ytelse til en helt grei pris. Men smaken er som ..... (i tillegg til at man har hdmi støtte direkte via egen dedikert microHdmi port, pluss microsd minnekortslot) Hvis du har lyst å legge inn custom rom, anbefaler jeg: TWRP recovery tool, og Cyanogenmod 10. Super fornøyd. (Brukte Clockworkmod recovery først. Opplever problemer med å få kjørt backup av systemet m/dette verktøyet. Måtte derfor bytte over til TWRP, som fungerer helt hundre. Uansett viktig å kjøre backup før man erstatter den originale rom'en med en custom) Jeje.... sikker masse unødvendig info. Men kan bare ikke si hvor fornøyd jeg er med det nettbrettet, hehe Hilsen Kenneth. Endret 6. februar 2013 av kenjako2 1 Lenke til kommentar
evilleader360 Skrevet 6. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2013 Hehe, fint å høre at du er fornøyd med nettbrettet ditt. Hvis jeg eventuelt går for en ASUS blir det nok en TF700 Lenke til kommentar
kenjako2 Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 (endret) Hehe, fint å høre at du er fornøyd med nettbrettet ditt. Hvis jeg eventuelt går for en ASUS blir det nok en TF700 Hvis du går for TF700, så er det en som blir misunnelig... Endret 6. februar 2013 av kenjako2 Lenke til kommentar
evilleader360 Skrevet 6. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2013 Er det noen som vet hvor jeg får kjøpt ASUS Transformer Infinity Pad TF700 i Oslo? Lenke til kommentar
Teardrop Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Dersom du skal til utlandet kan du jo muligens kjøpe der og få fratrekk for momsen. Lenke til kommentar
evilleader360 Skrevet 7. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2013 (endret) Dersom du skal til utlandet kan du jo muligens kjøpe der og få fratrekk for momsen. Jeg bor for tiden i utlandet og er bare på besøk i Norge atm, tenkte faktisk å få fratrekk fra momsen når jeg kjøper nettbrettet her i Norge. Endret 7. februar 2013 av evilleader360 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå