PROuser Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Vi skal ha noen til å Re-designe nettsiden, slik at den kan vises på de fleste Nettlesere, nettbrett, mobiler osv. Har ikke så mye erfaring, men skal ha et seriøst firma til jobben. Tenkte å bruke HTML5 Responsive design, CSS 2,5 eller 3, Joomla CMS.. Noe jeg må tenke på? Domenet har ca 10 sider. Alle skal ha CMS. Hva vil ca pris på slik side ligge på? Noen webdesignere å anbefale? Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 ExpressionEngine er noe av det beste som finnes for tiden og er utrolig grei å bruke Selv bruker jeg ExpressionEngine sammen med Foundation 3.2 (responsive html5) som fungerer råbra rett ut av boksen Fordelen med ExpressionEngine er alle muligheten som ligger der, og bruken av deres egne tags. F. eks vil {title} ramse opp alle entries med det feltnavnet. mustasj.no er de som har vært billigst her i Trondheim ihvertfall. Dyktige designere og er veldig gode på ExpressionEngine. Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Fordelen med Joomla! fremfor ExpressionEngine er at 1) det er gratis 2) mange flere kjenner til det, noe som gjør prosessen ved å ansette ny webmaster mye mer smertefritt 3) stort community 4) stort utvalgt av extensions Å ha et eget templatespråk er EE iallefall ikke alene om å ha. Det har vel de fleste rammeverk og CMS'er. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Fordelen med Joomla! fremfor ExpressionEngine er at Du glemte: 5) Det finnes mange bøker som beskriver Joomla i detalj Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Det er vel en balansesak hvilket CMS man ønsker å gå for. http://sproutsocial.com/insights/2012/06/expressionengine-vs-joomla-business/ Selv har jeg prøvd joomla et par ganger, men syntes aldri noe særlig om det. Jeg foretrekker å starte en side med helt blanke ark. Og ExpressionEngine var for meg ihvertfall utrolig enkel å komme igang med, uten masse unødvendig ræl og tull. Og jeg kunne bruke det css-rammeverket jeg ønsket å bruke. Som alltid har det med penger å gjøre, men jeg mener man er tjent med å ha en løsning som er skalerbar og fremtidsrettet. Det er vel kanskje en smakssak men. Etter å ha prøvd Drupal, joomla, wordpress og expressionengine så er det EE jeg liker best hittil. Læringskurven er kanskje litt bratt til å begynne med, ihvertfall fra en utviklers ståsted, men innhold er utrolig enkel å redigere for kunden. Selv har jeg lagd en Javascript-basert måte å redigere innhold inline på front-end ved på bruke contenteditable="true". Bare å klikke på en boks og redigere innholdet direkte. Lenke til kommentar
sprettass Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 Vurdert Wordpress? Jeg har utviklet til Joomla i 3 år, og har for lengst forlatt det da jeg en gang oppdaget Wordpress Alt er mye enklere, og designene ser proffere ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå