klomp1 Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Hei Jeg fikk en tlf av ei tante i går, som trengte hjelp med pc'n. Hun hadde nemlig koblet til to skjermer, men fikk det ikke til å virke. Enkel sak tenkte jeg, og dro nedover etter jobb.. Men da jeg kom dit, skjønte jeg ikke en pøkk!! Hun hadde nemlig en laptop UTEN display port og en boks jeg aldri har sett før som heter Matrox DualHead2Go Digital. Hun har bilde på laptoppen og den ene skjermen, men ville såklart ha bilde på alle 3, i værste fall bilde på begge skjermene/ikke laptop skjermen. Det nærmeste jeg kom var et stort forvrengt bilde med en oppløsning på 1920x1080 over begge skjermene, og jeg fant ingen mulighet for å sette opp en egen oppløsning (3840x1080). Såvidt jeg kunne se, så behandlet datamaskinen de to ekstra skjermene som én skjerm, men det er kanskje slik DualHead2Go fungerer? Dette er oppsettet til fruen: - En nyere Dell maskin med windows 8, uten display port. - USB til DVI adapter - DualHead greia, som er koblet til maskinen via en USB og en DVI inn i adapteret. - 2 identiske BenQ skjermer med 1920x1080 oppløsning. Husker ikke specsa til laptop'n.. Husker bare at det var en i5 prosessor, 8GB ram og intel HD graphics 4000. Er det noen som har tips eller triks? Prøvde som sagt å sette opp en egen oppløsning, men da fikk jeg bare feilmelding. Jeg vet heller ikke om det er riktig at maskinen skal behandle begge skjermene som én skjerm.. Takker for alle tips! Lenke til kommentar
SkoMedHull Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Komplett lister dette for den enheten her. Altså står VGA som input og DVI som output. 1 x VGA-inndata - 15-pin HD D-Sub (HD-15) 2 x DVI-I-utgang - 29-pin kombinert DVI Du kunne ikke prøvd å koble laptopen til VGA-porten og de to skjermene til DVI? Lenke til kommentar
klomp1 Skrevet 6. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2013 Komplett lister dette for den enheten her. Altså står VGA som input og DVI som output. 1 x VGA-inndata - 15-pin HD D-Sub (HD-15) 2 x DVI-I-utgang - 29-pin kombinert DVI Du kunne ikke prøvd å koble laptopen til VGA-porten og de to skjermene til DVI? Beklager, min feil.. Ser på bildet jeg tok av boksen i går, at det er en VGA inn, og to DVI ut.. Men hun bruker USB til DVI adapter, og i adapteret står det en VGA ledning med DVI overgang! Bare for å ha mest mulig adaptere og bokser! Aldri sett et sånt kaos av ledninger og adapter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå