Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Initiliazing USB controller og skjermfrys i windows

Anbefalte innlegg

Datamaskinen bruker usedvanlig lang tid til å boote når jeg har USB tilkoblet og fryser etter ca 15-30 min etter Windows er lastet. I POST står den og henger litt på Initiliazing USB controller før den omsider sier ok og laster.

Hvis USB musen ikke er tilkoblet bruker den nesten ikke noe tid til oppstart. Pcn kan fortsatt fryse etter Windows er lastet selv om USB mus ikke er tilkoblet.

CMOS batteriet er byttet ut og BIOS er oppdatert, fortsatt et problem.

Så kommer det snåle. Hvis jeg starter opp et spill, f.eks. Dota 2 før pcn fryses, kan jeg holde på i flere timer uten problemer.

Nesten alle drivere er installert. Har kun problemer med å finne en fiks til coprocessor. Dette antas å være grunnet oppgradering til Win8 og Nvidia gt3200 grafikkkort. Nyeste drivere til grafikkkort er dog oppdatert.

Pcn er et par år gammel og kjøpt brukt av en kompis. Ingen overclocking eller modding har skjedd. Vært i personlig eie i 6 måneder.

Temperaturtester og voltage tester virker normale.

Pcn er en:

Packard Bell iMedia pt.U5A

AMD Phenom II X6 1035T

Nvidia GT320

6gb ram

Relevant info: Problemet kom etter innkjøpt av Corsair Vengance M90 usb mus og Steelseries 7g keyboard. Firmware og drivere er oppdatert.

Pcn er blitt tilbakestilt og reinstallert flere ganger.

Alle gode teorier mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...