Gå til innhold

Et kjempefylke med 1.2 millioner innbyggere?


Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Arbeiderpartiet vil slå sammen Oslo og Akershus til et kjempefylke. Dette skal blant annet effektivisere samferdselen og lette boligbyggingen.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Kan hende er det et fornuftig forslag og da er det vel ikke så dumt å fleske til? Dette vet jeg for lite om. Dere som bor i de to fylkene må da ha en oppfatning.

 

Arbeiderpartiet burde jo få FrPs stemmer på dette, da det blir et fylke mindre. Så vidt jeg vet vil de har bort alle fylkeskommunene, så hva er da bedre enn å redusere antallet, effektivisere driften og hente ut stordriftsfordeler.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

At en usynlig og ikke-fysisk grense skal ha noe å si vedr effektiviteten i samferdsel sier vel en god del allerede. Byråkrati meg her og der.

 

Byråkrati er naturlig i en moderne stat. En dynamisk stat endrer seg også i takt med befolkningsutviklingen. I løpet av de neste 16 årene vil den norske befolkningen øke med en million fra 5 til 6 millioner innbyggere. Mesteparten av den økningen vil skje i Oslo / Akershus. Ikke minst på bosetting (boligbygging) og transport vil det kreve svært mye. Derfor er en sammenslåing av Oslo og Akershus viktig slik jeg ser det.

Lenke til kommentar

I løpet av de neste 16 årene vil den norske befolkningen øke med en million fra 5 til 6 millioner innbyggere.

Huttemegtu. Hvilket politikere har vi som lar dette skje?!

Det blir over 62Tusen hvert år. Vil bety at byer som Fredrikstad og Tromsø må oppstå over natta. Med infrastruktur, næringsliv, oppbygd kulturhistorie osv. Jajamensan

Lenke til kommentar

Det synes jeg er en dårlig idé!

Akershus er alt for stort og store områder er alt for spredd bebodd.

 

Derimot kan det være på tide at Oslo innlemmer et par nabokommuner igjen, slik Aker Kommune ble innlemmet i 1948. Hva med Asker og Bærum?

Spesielt vestover er kommunegrensene et stort hinder for utviklingen av kollektivtilbud og boliger. Se bare hvordan Oslo og Bærum har kjempet mot hverandre om bane til Fornebu i 15 år så langt...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Spesielt vestover er kommunegrensene et stort hinder for utviklingen av kollektivtilbud og boliger. Se bare hvordan Oslo og Bærum har kjempet mot hverandre om bane til Fornebu i 15 år så langt...

 

En viktig grunn til at Arebeiderpartiet foreslår kommmunesammenslåing antar jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...