Gå til innhold

Rømme til et kloster?

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Ikke si noe om dette til din familie og dine slektninger, delta i en katolske messen uten at de vet det, du vil da gradvis få all den nødvendige styrke du trenger for mestre den situasjonen du er i. Jesus Kristus er sterkere enn alle, ikke vær redd.

Hvordan får du deg til å anbefale ham å bryte soleklare bud - samt at de henger ikke på greip selv i en "ugudelig" verden?

Kom nå ikke her med knuse egg og omelett osv ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan får du deg til å anbefale ham å bryte soleklare bud ,,,,,

Vel, PencilCase

Moses sa "Du skal hedre din far og din mor"

Jesus Kristus sa "Den som elsker far eller mor mer enn meg, er meg ikke verdig. Den som elsker sønn eller datter mer enn meg, er meg ikke verdig" (Matt 10:37)

"Om noen kommer til meg og ikke setter dette høyere enn far og mor, kone og barn, brødre og søstre, ja, høyere enn sitt eget liv, kan han ikke være min disippel." (Luk 14:26)

"enhver som har forlatt hus eller brødre eller søstre eller far eller mor eller barn eller åkrer for mitt navns skyld, skal få mangedobbelt igjen og arve evig liv" (Matt 19:29)

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Vel, PencilCase

Jesus Kristus sa "Den som elsker far eller mor mer enn meg, er meg ikke verdig. Den som elsker sønn eller datter mer enn meg, er meg ikke verdig" (Matt 10:37)

"Om noen kommer til meg og ikke setter dette høyere enn far og mor, kone og barn, brødre og søstre, ja, høyere enn sitt eget liv, kan han ikke være min disippel." (Luk 14:26)

"enhver som har forlatt hus eller brødre eller søstre eller far eller mor eller barn eller åkrer for mitt navns skyld, skal få mangedobbelt igjen og arve evig liv" (Matt 19:29)

Javel, IHS - du finner altså belegg for dine handlinger ved å tolke bibelen. Det er en vanskelig oppgave, slik jeg ser det, og jeg har ikke fått den samme beskjeden som du har fått, og likevel tror vi på den samme gode Gud ... Hvorfor har ikke vi to fått samme beskjed?

Med en gang jeg føler for å bryte dette enkle prinsippet: gjør mot din neste osv ....

skjer det noe negativt i meg selv, og jeg får rett og slett ikke til å være en sånn "Vårherres Frontsoldat" - det er umulig å få altruismen til å passe med slike handlinger, har jeg altså funnet ut ...

Det eneste jeg får lov til å gjøre, er å være 100% fredsæl

Kan det være at du har misforstått/feiltolket oppgaven som troende?

Lenke til kommentar

(...) og jeg har ikke fått den samme beskjeden som du har fått, og likevel tror vi på den samme gode Gud ... Hvorfor har ikke vi to fått samme beskjed? (...)

Har du byttet religion siden sist?

Det med at dere ikke har fått samme beskjed er vel noe du selv kan forklare? Faktisk er det tusenvis av forskjellige motstridene beskjeder som tilsynelatende den samme gud gir ut...

Hvorfor tror du det skjer?

Lenke til kommentar

Javel, IHS - du finner altså belegg for dine handlinger ved å tolke bibelen. Det er en vanskelig oppgave, slik jeg ser det, og jeg har ikke fått den samme beskjeden som du har fått, og likevel tror vi på den samme gode Gud ... Hvorfor har ikke vi to fått samme beskjed?

Fordi det "the message is multi-layered" PencilCase Din beskjed er en av hundre beskjeder pakket inn i en og samme beskjed (Jesus Kristus) Det er ikke slik at alle ser det samme, alikevel finner alle en beskjed til seg.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Vel, PencilCase

http://www.youtube.com/watch?v=RFZrzg62Zj0

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Fordi det "the message is multi-layered" PencilCase Din beskjed er en av hundre beskjeder pakket inn i en og samme beskjed (Jesus Kristus) Det er ikke slik at alle ser det samme, alikevel finner alle en beskjed til seg.

Og, jeg som hele tiden har trodd at det var bare èn beskjed, og at alle som søker vil finne den samme beskjeden, men ikke på det samme stedet langs den individuelle veien vi må gå - og at det er den eneste forskjellen ...

Men hvis det er slik at alle skal finne sine beskjeder ved å tolke skriften, og noen av disse mener å ha fått en beskjed om eks. være slemme med sine muslimske naboer, så er det helt greit for vår Gud, og deg og meg - kan det virkelig være sånn?

:)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Har du byttet religion siden sist?

Det med at dere ikke har fått samme beskjed er vel noe du selv kan forklare? Faktisk er det tusenvis av forskjellige motstridene beskjeder som tilsynelatende den samme gud gir ut...

Hvorfor tror du det skjer?

Nei, jeg har ikke byttet noe som helst - jeg skjønner ikke hvordan jeg skal engang klare å bytte ...

Nei, jeg forstår ikke dette med alle disse forskjellige beskjedene, og det kan være fordi jeg selv har den innstillingen at jeg leter ikke etter nye beskjeder, men forholder meg til den ene jeg var så heldig å få, og at videre egentolkninger kan føre meg bort fra den veien jeg går støtt på, nå

Mulig jeg har misforstått noe, men samtidig kjenner og ser jeg at veien er der, og at tingene faller ned på sine naturligste steder, uten at jeg behøver bry meg om det som elsker å hende - så jeg forstår nok ikke dette helt - men opplysning kommer nok, når den er helt klar for det

:)

Lenke til kommentar

Men hvis det er slik at alle skal finne sine beskjeder ved å tolke skriften, ...

Det er ikke snakk om noen tolkning, PencilCase beskjeden er "multi-layered" du forstår hva det betyr, det er noe til alle i en og samme beskjed. En jødes oppfatning av beskjeden skiller seg fra en muslims oppfatning av den samme beskjeden, fordi det i en og samme beskjed er en melding til begge, tilpasset det de er, jøder og muslimer.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er ikke snakk om noen tolkning, PencilCase beskjeden er "multi-layered" du forstår hva det betyr, det er noe til alle i en og samme beskjed. En jødes oppfatning av beskjeden skiller seg fra en muslims oppfatning av den samme beskjeden, fordi det i en og samme beskjed er en melding til begge, tilpasset det de er, jøder og muslimer.

Da må jo veldig mange ha misforstått noe veldig viktig - jeg mener at så lenge vi slåss innbyrdes mot hverandre, må det jo være relativt mange som ikke har skjønt hva fred er for noe, og slett ikke hva eget ansvar for å skape fred er, nemlig å være konsekvent fredsæl, selv

Inntil jeg finner ut av dette - vil jeg si at jeg søkte helt til jeg fant det - og det var ingen ord der, men det var en overveldende fred og "balanse" på det stedet, og intet annet enn pur godhet ble tilført.

Hvordan så din beskjed ut?

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Da gjør denne guden din en usedvanlig dårlig jobb, når menneskene som tror på den eller den versjonen av den liksom samme guden dreper hverandre over penis størrelse tolkningene på den samme guden.... Er guden din dum eller er det du som rører her? Endret av RWS
Lenke til kommentar

Trådstarter; hvorfor heller ikke velge ortodoks kristendom istedet for katolisisme?

Ortodoks kristendom ligger historisk nærmere islam...

Alle muslimer var opprinelig bysantinske kristne. Paven i Roma og Europas konger gjorde en stor feil, da de unlot å hjelpe den ortodokse kirken da muslimene tok fra dem deres landområder. Det var katedraler hele veien ned til Syria, Damaskus

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Alle muslimer var opprinelig bysantinske kristne. Paven i Roma og Europas konger gjorde en stor feil, da de unlot å hjelpe den ortodokse kirken da muslimene tok fra dem deres landområder. Det var katedraler hele veien ned til Syria, Damaskus

Nettop derfor har også ortodokse og muslimer kommer bedre overens - sett i et historisk perspektiv. Ikke like mange kriger, ikke like mye hat, som det er mellom vestlig kristendom og islam generelt (spes sunni).

På en annen side var ottomanerne/tyrkerne i sin tid "ganske positive" til protestantismen - og vice versa - i og med islam og kalvinisme f.eks var endel nærmere hverandre, altså til og med nærmere enn katolisisme og kalvinisme/annen type radikal protestentisk kirkeretning, mye pga reformasjonen...

Dessuten rart å si det, men jeg mener at sjia-islam ligger et bittelite hakk nærmere vanlig kristendom enn mange jødiske retninger gjør. Rett meg gjerne hvis noen mener jeg tar helt feil!

Uansett, det er alt i alt svært mange monteistiske religiøse retninger, verden er ikke ukomplisert :)

Endret av Callipus
Lenke til kommentar

Nettop derfor har også ortodokse og muslimer kommer bedre overens - sett i et historisk perspektiv. Ikke like mange kriger, ikke like mye hat, som det er mellom vestlig kristendom og islam generelt (spes sunni).

overens ? Muslimene stjal alt det de ortodokse eide. Vestens kriger med muslimene er ikke hat men forsøk på å ta tilbake kristen eiendom.

3Byzantium476lightblue[1].png

Lenke til kommentar

Hvis de er såpass radikale, er det kanskje slik at det eneste de vil høre på er religiøse påstander? Og du sier jo selv at du kjenner Koranen relativt godt, kanskje du kunne servert dem noen kapitler som støtter ditt valg?

Eller vil jeg også si at du fortsatt er veldig ung, og at det å "rømme ifra" foreldrene ikke kan være noen god ide uansett. Hvis du har noen seriøse problemer med foreldrene dine, kan du kanskje kontakte barnevernet og få dem til å hjelpe deg?

Nei, jeg aner ikke... :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...