Gå til innhold

Valg av lesebrett


Olakumm

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvilket lesebrett som er best for meg.

Jeg er ute etter et enkelt brett. Trenger ikke masse unødvendige funksjoner. Det skal brukes til å lese.

Jeg leser kun norske bøker, ønsker at det er mulig å høre på lydbøker, leser både ute i sollys og i mørket, så jeg behøver en skjerm som er bra på begge deler. Har en ipad, men synes denne er for dårlig i sollys. Jeg synes det er en fordel hvis det er mulig å bruke minnekort på brettet.

Lang batterilader er også et pluss.

Ønsker i utgangspunktet ikke å måtte konvertere norske e-bøker for å klare å lese de på brettet, men er åpen for forslag på brett av denne typen også.

 

Hva anbefaler dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Siden det ikke har vært noen konstruktive svar på fem dager, våger jeg meg frempå med en bare delvis konstruktiv kommentar også. Er vanskelig å anbefale noe, fordi de norske ebokdistributørene har valgt et noe håpløst format, Adobe Digital Editions. De har latt frykten for piratkopiering dytte dem til selv å bruke DRM, og på den måten gjort sine egne bøker inkompatible med de mest populære ebokleserne på markedet. Dermed ender mange som ellers ville lest norske bøker opp med å lese engelske, som selges gjennom mye bedre tjenester og til lavere pris. Hadde det vært en nobelpris for dumme påfunn, hadde nok avgjørelsen om å legge inn DRM på norske ebøker havnet langt oppe på listen.

 

Uansett, poenget mitt er at det er vanskelig å anbefale noe som skal fungere med så bakvendte systemer.

Lenke til kommentar

Ja kjøp Kindle.

 

Har en kindle keyboard selv, har ingen problemer med begrensninger av amazon, du finner jo de aller fleste (engelske) bøker på amazon, og det er ingen problem å legge inn bøker kjøpt utenfor amazon, hvertfall har ikke jeg vært borti det enda.

 

Har ikke testet å legge inn norske bøker selv, men her kan du se hvordan en gjør det:

 

http://ebokhyllami.b...dle-format.html

 

 

Hvis du absolutt ikke vil konvertere, så kan du jo ta en titt på denne:

 

http://www.norli.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=6600455

Endret av madmats
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...