Janti Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Hei, alle! Jeg ble gansket overrasket nettopp. Jeg skulle montere en ekstra harddisk i Acer-PC-en min. Tror kabinettet er et såkalt miditower, iallfall er det ganske lite. Og jeg fant ingen plass til en ekstra harddisk. Så spørsmålet er: Hvordan kan jeg bruke en intern 2 TB harddisk eksternt? Jeg har hørt at det lar seg gjøre, men skulle gjerne ha mer informasjon. Vennlig hilsen Jan Lenke til kommentar
War Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Med eksternt kabinett til disken som for eks bruker esata/usb. Så liten plass inni? Bilder? Har du en brønn ledig i dvd-romstørrelse? Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Har du ledig plass til CD-rom, da kan den monteres der (i skuff) Har du brukt en standard disk plass til SSD, fest SSD'en med strikk/strips og la den nye disken bruke plassen. Bruk eSATA kabinett på den nye disken og monter eSATA brakett i kabinettet. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Du kan kjøpe et kabinett ala dette, http://www.prisjakt.no/product.php?e=783994. Det finnes rimeligere også, men dette har USB3, eSata og Hotswap (du kan ta harddisken lett ut og inn). Monter bare harddisken i dette og kobl opp med USB eller eSata. Har du ikke eSata så holder det med et Men det kan være andre muligheter også - fortell nøyaktig hvilken Acer du har, så kan vi muligens finne andre alternativer. Lenke til kommentar
Janti Skrevet 6. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2013 Du kan kjøpe et kabinett ala dette, http://www.prisjakt....t.php?e=783994. Det finnes rimeligere også, men dette har USB3, eSata og Hotswap (du kan ta harddisken lett ut og inn). Monter bare harddisken i dette og kobl opp med USB eller eSata. Har du ikke eSata så holder det med et Men det kan være andre muligheter også - fortell nøyaktig hvilken Acer du har, så kan vi muligens finne andre alternativer. Takk til alle som har svart. PC-en er en Aspire X3812, kjøpt for tre år siden, i TB harddisk. Skal lete litt videre ut fra svarene her og søke litt i Google. Jan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå