Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Toyota Avensis

Einar93

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min onkel har 2013 modellen (Tror det er den nyeste) og jeg har ikke annen erfaring enn at jeg har kjørt den noen få mil, men inntrykket jeg sitter igjen med er blandet.

Toyota går jo for å være en driftsikker bil (Best i klassen?) rent teknisk så der tror jeg kanskje ikke du gjør noe feil, men "spennende" er den ikke. JEG fikk vertfall ingen wow-følelse i denne bilen. Det er en fin bil som tar deg fra A til B på en flott måte, ikke noe mer. Interiøret synes jeg virker litt "billig" og rattet klarte jeg aldri å stille skikkelig inn da jeg ikke fikk det lenger mot meg. Derfor måtte jeg frem med setet og da ble det litt feil.

Jeg vet ikke hvilkenmotor som satt i bilen jeg kjørte, men noen racer var den ikke. Men helt grei og heller ikke noen direkte sinke.

I bunn og grunn en fornuftig, men kanskje litt kjedelig bil. Vertfall i mine øyne :)

Lenke til kommentar

Grei bil, den er ingen racer, interiøret er ikke kjempemoderne, men touchskjermen og knappene til klimaanlegget fungerer utmerket. Setene er gode de med et unntak av de billigste setene. De skal du rett og slett ikke en gang vurdere. Jeg har delskinnseter, som er gode på langturer, men de mangler litt sidestøtte til ryggen høyt oppe. Litt mye dekkstøy med 17" dekk på sommer, så i ettertid hadde jeg faktisk satt på 16" dekk på sommerdekka også. Faktisk Jeg har 16" vinterdekk. Den kjennes ganske tung og er naturligvis en smule understyrt iom forhjulsdrift. Xenonlysa fungerer gra og gir bra med lys.

Jeg har 2,0-dieseln og manuell kasse. Ikke kjempesprek, men grei nok. Mange hater jo dieselknatring, men det plager meg overhodet ikke da det er mer dekkstøy når man kommer opp i fart uansett Tenker du på bensin og automat så skal ikke jeg uttale meg. Sikkert grei nok, men du bør vel prøve den CVT-kassa før du kjøper for å si det sånn.

Totalt sett er jeg fornøyd jeg så lenge man husker at dette er ingen racerbil. Ganske komfortabel bil som er grei nok. Du får nok ikke den helt store luksusfølelsen av bilen, men den er mer enn bra nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...