ole k Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Er det noen som kan gi meg råd i forbindelse med skifting av reg.rem på en 1,9 l vw diesel motor. Reg remmen driver også vannpumpe og dieselpumpe. Dieselpumpen mater sylindrene direkte og er derfor timet. Spørsmål 1. Råd for fiksering / merking av drivhjulet på veiva, kamakslingen og dieselpumpen ? Finnes det fikseringsverktøy ? Spørsmål 2. Må dieselpumpen times etter skifting av regremmen selv om drivhjulet er fiksert før skifting ? ole k Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Sist gang jeg byttet rem, fikk jeg med et par sider med veilledning fra der jeg handlet den (BilXtra). Husker ikke om de kalte det for "autodata" elns, men de hadde iallfall tilgang på online verkstedsbøker. Der sto alt jeg trengte å vite, både med låsning av hjul og fremgangsmetode. Ellers er det vel ikke helt umulig at du finner ymse info/verkstedsbøker om din motor rundtom på nettet, eller rett og slett spandere på deg 2-300,- på en Haynes-bok Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Jeg merket den gamle reimen og hjulene med hvit lakk. Så talte jeg tenner og satt ny reim på plass med tennene i samme spor. I Haynesbok, så tar de helt av og informerer om nullstillingsverktøy for kamaksel osv. Det har jeg aldri gjort. På min A3, så må et motorfeste av for skifte registerreim fordi reimen går rundt feste. Da må jeg sette jekk under motor. I tilegg må hjul for viftereim skrues av veivaksel. Siden jobben er ganske omfattendes, så byttes ofte (utenom kjipinger som meg) vannpumpe i sammen slengen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå