Gå til innhold

Test: Asus ROG ARES II Radeon HD 7970 GHz x 2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kodenavnet er Sea Islands og en del kilder hinter om utgivelse andre kvatal, noe jeg ser som sannsynlig. Juli kanskje?
Juli er den syvende måneden i året, eller tredje kvartal ;)
Nå koster GTX 690 mellom 7000-8000 kr mens ARES II koster rundt 10000, ikke akuratt dobbel så dyrt
At dette kortet kan sammenlignes pris/ytelsesmessig med GTX 690 og ikke se ut som en total flopp er ærlig talt veldig rart.

Hvorfor er det rart?

Lenke til kommentar

Hvorfor er det rart?

Fordi disse monsterkortene har alltid vært samlerkort som har vist pris/ytelse fingeren.

Ikke så voldsomt imponert over det kortet nei. Litt for dyrt også etter min smak.

Det er mer imponerende enn tidligere ARES- og MARS-kort i mine øyne, ikke bare er ytelsen like ekstrem, men de har klart å holde støynivået i sjakk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er mer imponerende enn tidligere ARES- og MARS-kort i mine øyne, ikke bare er ytelsen like ekstrem, men de har klart å holde støynivået i sjakk.

Ja, det har de nok, men i følge Techpowerup så var det ikke alle spillene som Ares II var best i:

"Six out of our nineteen titles show lower performance than expected: Assassin's Creed 3, Batman Arkham City, F1 2012, StarCraft II, Skyrim, and World of Warcraft. These are not insignificant games but AAA titles. Especially Far Cry 3 and Assassin's Creed were basically unplayable due to the massive stuttering that we experienced. Our gaming experience with CrossFire turned off actually ended up being smoother."

Men klart, dette er ikke kortet sin feil, heller dårlige drivere til AMD, slik som de også sier i konklusjonen sin. Uansett, så er det et ganske dyrt kort, og det krever en god del plass.

Lenke til kommentar

FEATURE HIGHLIGHTS OF THE AMD CATALYST 13.2 BETA 5 DRIVER

(Please note that AMD Catalyst 13.2 Beta 5 includes all of the fixes found in previous versions of AMD Catalyst 13.2 Beta)

• Crysis 3 multi-player Beta: Improves CrossFire scaling by up to 40%
  • Far Cry 3: Improves performance up to 10% at 2560x1600 with 8xAA
  • New 3D Mark release: Adds CrossFire profile support for the new 3D Mark release under Windows 8

Mulig denne driveren ville boostet kortet endel...

Lenke til kommentar

Koster 9641 på PS.no

og de har kort på lager ? jeg kan nesten garantere deg at de setter opp prisen når de får det på lager..hvis det koster 12 000 på komplett, åssen tror du ps har råd til å selge det for 9600 ?, da må de slelge med tap da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...