Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Får man tannregulering ved første besøk hos reggistannlegen?

Hopdidum

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har bestilt time hos reguleringstannlegen hvor jeg sa jeg gjerne ville undersøke tanngarden for å se om jeg trenger regulering.

Fyllte 18 år i juni og har hatt ganske upene tenner i hele mitt liv, men av en eller annen grunn fikk jeg ikke reggis når jeg var yngre. Det jeg husker er at tannlegen sa at det var nok ikke et veldig stort behov for regulering, men også at de var greit skeive, men min mor takket nei til tilbudet.

Veit at det kommer nok til å bli dyrt.

Det jeg lurer på er: Hva skjer den første timen? Er det mulig å få regulering allerede da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da jeg var på min første time så tror jeg de tok bilder av tennene og avstøpning . Og generelt tar en titt på de.

Måtte gå til min tannlege endel ganger før de satte igang prosessen min å faktisk sette på selve reguleringen, så ville ikke tro de går igang med dette allerede første timen.

Du kan jo spørre de når du kommer dit, om når de tenker å begynne å sette på.

Lenke til kommentar

Jeg måtte bruke en såkalt "gom" (dings du putter inn i munnen om natten for å regulere tennene) i en lang periode før jeg i det helle tatt fikk lov til å ta på reguleringen, så nei, ikke nødvendigvis. Kan ta over et år før du får på deg reggisen, avhengig av hvor ille tannposisjon du har.

Det er forøvrig veldig viktig å velge riktig reguleringstannlege prismessig. Tannlegen min anbefalte meg en på Nationaltheateret. Jeg fikk 90% dekning av staten, men de ville likevel ha 26 000 kroner fra meg, for hele reguleringspakken (de mente med andre ord at det kom til å koste 260 000 kroner å gi meg regulering, noe som er idioti).

Gjorde litt research og gikk til en fyr som heter Gunnar Omland på Grensen, og betalte 4000 kroner for alt sammen.

Endret av Error
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...