tobiasLOL5 Skrevet 10. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2013 Skal jeg bare skrive inn de kodene??? Er det allt? Lenke til kommentar
Del Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Ja. Men du er litt kort, du har fått til det jeg spurte deg om? Du har lastet ned filene fra nomachine (client, node og server)? Du har åpnet et terminalvindu i mappen hvor de nedlastede filene ligger? Ja, da er det alt. Lenke til kommentar
tobiasLOL5 Skrevet 10. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2013 nei, har ikke gjort det... hvordan skal jeg installere det på serveren? skal jeg laste det ned på macen, så over til en minnepinne? kunne du skrivd en steg for steg instruksjon? P.S. Tusen takk for raskt svar! Lenke til kommentar
Del Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Installer desktop på serveren, så kan du gjøre det med firefox. Har du noe kjennskap til desktop-miljøene på linux? Isåfall har du kanskje en favoritt allerede. Kjører du fortsatt 10.04? Da er det gode gamle Gnome, så installer med: sudo apt-get install ubuntu-desktop Lenke til kommentar
tobiasLOL5 Skrevet 10. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2013 installerer ubuntu-desktop nå, det tar nok litt tid for vi har så ræva nett. gir beskjed når den er ferdig:) Lenke til kommentar
quantum Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Hva er det som ikke funker? Å koble til med ssh? Prøv å åpne port 22 i firewallen. Om jeg ikke husker feil kan du gjøre det ved: sudo ufw allow 22 Du mener da brannmuren på ubuntubox'en. Det skader vel neppe, men jeg tror ikke det skal være nødvendig? Kan ikke huske jeg gjorde det sist. Ellers er det umulig å hjelpe når problemet bare er "funker ikke" ... Lenke til kommentar
quantum Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 (endret) Prøvde det der med Port Forwarding, det funka ikke.. Her er det som kom opp inne på ruteren: Her ser det ut som du har klart å sette opp forwarding av TCP, men jeg tror du må forwarde UDP også (dvs. velge "Both" på Type). Du må gjerne også fortelle hva du egentlig mener med "funka ikke" så det er mulig å gi deg mer hjelp. Hva prøvde du for å se om det funka? Hva forventet du skulle skje? Hva skjedde? Feilmeldinger? Har du verifisert at Ubuntu-boksen din har ip-adresse 192.168.0.104? (Dette kan du gjøre med kommandoen ifconfig på kommandonlina.) Endret 10. februar 2013 av quantum Lenke til kommentar
Del Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Les tråden, han har fått åpnet port til ssh. Tålmodighet er en dyd Lenke til kommentar
quantum Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Les tråden, han har fått åpnet port til ssh. Tålmodighet er en dyd Jeg ser ikke at han har fått port forwarding til å virke. jeg ser bare at han har åpna porten (formodentlig i brannumuren på ubuntu'en?) og logget seg på fra en annen lokal maskin. Jeg ser at du har spurt om canyouseeme.com kommer til maskinen hans på port 22, det er vel svaret på dét spørsmålet som evt. kan bekrefte at portforwardingen virker? Lenke til kommentar
Del Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 http://canyouseeme.org/ mener du. Ja, jeg forstod det slik at han har sjekket der. Da vil han også få tak i sin eksterne IP-adresse. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 http://canyouseeme.org/ mener du. Ja, jeg forstod det slik at han har sjekket der. Javel, det ser ikke jeg noe sted, men pytt ... Lenke til kommentar
tobiasLOL5 Skrevet 10. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2013 har byttet nett til ICE.NET på canyouseeme.org kommer det opp suksess. Sa nok dette litt utydelig. Lenke til kommentar
Del Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Supert, da er du over det vanskeligste Lenke til kommentar
tobiasLOL5 Skrevet 10. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2013 Sånn!!!! )))))) Da var desktop installert og alle de tre .deb pakkene. Allt gikk knirkefritt:) Hva skal jeg gjøre nå? Er jeg ferdig? isåfall hvordan kommer jeg inn på serveren utenifra? P.S. Må bare si at jeg er mektig imponert over dere som hjelper meg med dette! En som aldri har brukt linux før, bare sier dere hva jeg skal gjøre, så funker det! Er sikker på at jeg har lært masse av dette! Så tusen takk!! Lenke til kommentar
Del Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Last ned, og kjør klienten på hvilken som helst maskin. Fyll inn ip adressen til serveren i programmet samt bruker og passord. That's it Lenke til kommentar
Del Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Altså her: http://www.nomachine.com/download.php Under NX client products Lenke til kommentar
quantum Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 (endret) I tillegg til Nx så har du ssh-klienten også, den har du sikkert testet alt. Veldig kjekk til småting, særiig sammen med scp for å kopiere filer. Hvis båndbredden er brukbar kan du også tunnelle X11-applikasjoner, start ssh slik ssh -XC 111.222.333.444 -l username xterm & Da skal du få opp en xterm lokalt, f.eks. (forutsetter at du kjører X11 lokalt seff, og har åpnet for 111.22.333.444 med 'xhost 111.222.333.444'-kommandoen) Med ikke helt topp båndbredde er det ulidelig, særlig med komplekse GUI'er, men innimellom er det et ok alternativ. Endret 11. februar 2013 av quantum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå