Azidops Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Hei. Jeg vurderer å kjøpe Zotac D2550-ITX WiFi Supreme til en HTPC jeg skal bygge. Er det noen som har erfaring med dette kortet og vet at dette fungerer godt på en Win 7 pc med XBMC og streamingtjenester som Netflix etc uten at det lagger og sliter? Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Har ingen erfaringer, men har selv en eldre Zotac box. (1,8 GHz Atom med ION2 chipset) som jeg bruker til mediasenter. (riktignok med linux) Ser ikke noen grunn til at den modellen ikke skulle funke utmerket som mediasenter. Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 6. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2013 Har ingen erfaringer, men har selv en eldre Zotac box. (1,8 GHz Atom med ION2 chipset) som jeg bruker til mediasenter. (riktignok med linux) Ser ikke noen grunn til at den modellen ikke skulle funke utmerket som mediasenter. Du opplever ikke noe lag i forbindelse med avspilling via streamingtjenester som netflix, hbo, NRK etc? Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Netflix støttes ikke under Linux (så der bruker jeg PS3), men NRK, SVT og andre vettuge streamingtjenester som holder seg unna Silverlight og anna tull fungerer utmerket. Om jeg har noen problemer så er det relatert til nett-trafikken som jeg uansett ikke kan gjøre noe med. Eller at maskinen samtidig driver å pakker ut en større fil, da kan det hende disk-aksessen blir en flaskehals. Om jeg spiller en 1080p/x264 film så ligger cpu belastningen på godt under 10% fordi alt skjer i skjermkortet. Så riktige drivere og software som kan bruke GPU til video dekoding er alfa og omega. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå