Cooky Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Imorgen skal jeg endelig til en MR-undersøkelse og lurer på følgende: - Kan man innta eller/og ha på seg alt man vanligvis inntar eller/og har på seg, dersom man ser bort fra metall? Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Hvis du i innkallingsbrevet ikke kan lese noen forbehold eller restriksjoner, kan du innta hva du vil, utenom metall som du selv påpeker. Lenke til kommentar
hiploman Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Glidelås, piercing, ting som dette må du ikke ha på deg. Sminke og om jeg husker rett. Lenke til kommentar
Cooky Skrevet 5. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2013 (endret) Glidelås, piercing, ting som dette må du ikke ha på deg. Sminke og om jeg husker rett. Alle buksene mine har jo dette. Dette vil bli gjort på storsenteret i Bergen i/på en privat praksis. Tror du jeg da vil bli tilbydt andre klær før jeg tar meg en tur inn til MR-maskinen? Endret 5. februar 2013 av Cooky Lenke til kommentar
Posemedchips Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 (endret) Alle buksene mine har jo dette. Dette vil bli gjort på storsenteret i Bergen i/på en privat praksis. Tror du jeg da vil bli tilbydt andre klær mens jeg er inni MR-maskinen? Tok MR den ifjor, det var omkledningsrom der. Ta med deg en joggebukse og bytt. Hvis ikke, så har de sikkert noe fæle greier du kan ha på deg til nød. Edit, leste feil. Tok min via Haukeland universitetssjukehus sitt system. Sikkert likt begge steder though Endret 5. februar 2013 av Posemedchips 1 Lenke til kommentar
hiploman Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Alle buksene mine har jo dette. Dette vil bli gjort på storsenteret i Bergen i/på en privat praksis. Tror du jeg da vil bli tilbydt andre klær før jeg tar meg en tur inn til MR-maskinen? Du har ikke noe uten glidelås? Da er det vel like så greit å bare gå innom gsport å kjøpe deg en joggebukse, ellers de gangene jeg har tatt MR får du et teppe over deg om du vil. Lenke til kommentar
Posemedchips Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 En ting til Er langt ifra alt de ser i en MR-scan. På meg så såg de ingenting, og dermed prøvde fastlegen å få meg til å slå meg til ro med det. Fortsatte å mase, og fikk komme til hos en kirurg på Haraldsplass tilslutt. 20sekunder ut i undersøkelsen visste kirurgen nøyaktig hva som var gale, og anbefalte operasjon. Lenke til kommentar
hiploman Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 En ting til Er langt ifra alt de ser i en MR-scan. På meg så såg de ingenting, og dermed prøvde fastlegen å få meg til å slå meg til ro med det. Fortsatte å mase, og fikk komme til hos en kirurg på Haraldsplass tilslutt. 20sekunder ut i undersøkelsen visste kirurgen nøyaktig hva som var gale, og anbefalte operasjon. Kommer også ann på hvilken type MR maskin det er og da, om det er en av de bedre så er det rimelig vanskelig å gå glipp av noe. Lenke til kommentar
Cooky Skrevet 5. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2013 (endret) En ting til Er langt ifra alt de ser i en MR-scan. På meg så såg de ingenting, og dermed prøvde fastlegen å få meg til å slå meg til ro med det. Fortsatte å mase, og fikk komme til hos en kirurg på Haraldsplass tilslutt. 20sekunder ut i undersøkelsen visste kirurgen nøyaktig hva som var gale, og anbefalte operasjon. Dette vet og er jeg enig i. Jeg kommer ikke til å slutte med å mase om nye, flere og andre typer undersøkelser FØR jeg får vite/bevist (årsaken/hva jeg har), eller blir frisk. Ikke engang om det vil koste meg flere millioner. Endret 5. februar 2013 av Cooky Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Slik som du spør her på disse sidene bør du også svinge innom hypokonderklinikken i samme slengen. 1 Lenke til kommentar
delfin Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 For å svare kort; jeg har tatt MR et par ganger det siste halvåret, og helt vanlige klær fungerer fint. Glidelås og andre småting er ikke noe problem, bare tøm lommene (du får sikkert et skap å ha ting i). De spør deg om du har jernimplantater i hodet, piercinger etc. men om du ikke har det er det ikke noe stress. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå