Micvak Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 (endret) Hei. Jeg lurer veldig på hvilken retning som gir størst sjanse for lærlingtilbud offshore. Automasjon eller Industriteknologi? Og hvilket fagbrev innenfor Industriteknologi er lurt å velge da? Lurer også på hvilke offshore-bedrifter som tar inn lærlinger innenfor disse fagene. Har fullført VG1 Elektrofag med 4.4 i standpunktkarakter og går nå VG2 Automasjon. Hadde 4.6 i snitt til jul og regner med det går bra dette halvåret også. Neste år har jeg først og fremst tenkt å søke lærlingplass som ROV-operatør. Har hørt at det er ganske vanskelig å få seg læreplass, så har ikke store forhåpninger. Vil tørre å påstå at å velge industriteknologi vil gi flere muligheter offshore, i og med at det er flere fag å få lærlingplass som. Er ikke sikker. Takker for svar. Endret 5. februar 2013 av Micvak Lenke til kommentar
Greasy Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Velg ikke nødvendigvis det som er enklest, velg det du ønsker å jobbe med videre i livet og du synes er mest artig. Oddsen er større for å lykkes i noe man trives med, da vil du også bli en flinkere fagarbeider og har større muligheter for å haven dit du vil. Men for å svare på spørsmålet vil jeg tro at automasjon er enklest sett at du var like flink i begge deler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå