furmyrm Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 HP Z220, I7 Win 7 64 bit, 1TB system. Etter å kjørt med samme pc i 4,5 år har jeg kjøpt en ny HP pc. Det meste har gått fint unntatt med å formatere en ekstra harddisk på 2TB. Den skal være Enabled i BIOS og jeg ser den i enhetsbehandling, men den ligger ikke på datamaskin sammen med systemdisk, Cd-rom. Jeg ser på hovedkort at det er blå og svart SATA tilkobling. Hva er forskjellen? Noen forslag? Lenke til kommentar
kenjako2 Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 (endret) Hva heter hovedkortet ditt da? Endret 5. februar 2013 av kenjako2 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 (endret) Meget sannsynlig at du må gi den en stasjonsbokstav via Disk Manager eller disk behandling. Høyreklikk på Min Datamaskin (My PC), velg Administrer og så disk behandling (Disk Manager). Eventuelt formater den via disk manager. Er den ikke der da er det noe som ikke stemmer med drivere til HK. Endret 5. februar 2013 av Chavalito Lenke til kommentar
furmyrm Skrevet 6. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2013 Takker for svar. Etter å kjørt med samme pc i 4.5 år uten å gjøre noe med den blir en rusten. For 15 år siden krasjet pc-ene støtt og stadig og da ble en oppdatert nesten daglig. Så enkelt var det. Åpne Datamaskinbehandling ved å klikke Start-knappen , Kontrollpanel, System og vedlikehold, Administrative verktøy og deretter dobbeltklikkeDatamaskinbehandling. Hvis du blir spurt om administratorpassord eller - bekreftelse, må du skrive inn passordet eller gi en bekreftelse. Klikk Diskbehandling under Lagringsplass i navigasjonsruten. Høyreklikk et ledig område på harddisken, og klikk deretter Nytt enkelt volum. Klikk på Neste i Veiviser for nytt enkelt volum. Skriv inn størrelsen i megabyte (MB) på volumet du vil opprette, eller godta den maksimale standardstørrelsen, og klikk deretter på Neste. Godta standard stasjonsbokstav eller velg en ny stasjonsbokstav som skal identifisere partisjonen, og klikk deretter på Neste. Gjør ett av følgende i dialogboksen Formater partisjon: Hvis du ikke vil formatere volumet nå, klikker du Ikke formater dette volumet, og deretter klikker du Neste. Hvis du vil formatere volumet med standardinnstillingene, klikker du på Neste. Gjennomgå alternativene, og klikk deretter på Fullfør. 1 Lenke til kommentar
Danek Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Meget bra! Du setter et godt eksempel, mafu! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå