billywillie Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Hjelp. Skulle rydde på Hd. og fjernet masse skrot, fjernet også alle restore point untatt det siste, samt tømte papirkurven.Dagen derpå fant jeg ut at bilder som jeg hadde samlet over flere år var blitt slettet.Prøvde med et program som het getdataback og det fungerte, trofdde jeg.Alle filene ble gjenopprettet men bildefilene var uleselige.Tekstfiler og annet var ok.Finnes det noen løsning på dette? er takknemlig for svar Lenke til kommentar
DarkScorpion Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Du kan bruke andre programmer med samme virkning. Eller andre programmer som finner tilbake slette filer. Bla filesaver, men det pes og få tak i på Internett. Må kjøpe det. Så tror jeg det er flere oxo Lenke til kommentar
John P. Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Omtrent det samme skjedde meg for bare noen dager siden. Jeg driver å tegner/maler ved hjelp av et digitaliseringsbord m/penn på PCen, og for å gjøre en lang historie kort, klarte jeg å slette den Photoshop fila jeg jobbet med! Fikk litt panikk, så jeg lastet også ned et sånt program; FinalRecovery. Det klarte å gjenopprette fila, men den var korrupt og kunne ikke åpnes av hverken Photoshop eller Painter 8. Det eneste bildevisningsprogrammet som kunne åpne fila uten feilmeldinger var IrFanView, men det kunne bare vise en svart side. Dette var en bildefil med flere 'layers', så kanskje det går bedre hvis det er vanlige .jpg eller .bmp filer du snakker om. Prøvde også å åpne fila med Photoshop ved å åpne den som .RAW format. Dette åpnet fila, men det var kun statisk støy - ingenting jeg kunne redde. Men hvis jeg var deg ville jeg prøve de samme tingene jeg gjorde: Prøv IrFanView, det er gratis. Hvis det klarer å åpne fila og vise den, kan du lagre den derfra. Prøv også å åpne det som .RAW format hvis du har mulighet. Men i mitt tilfelle var det bare å begynne på nytt... Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 19. september 2003 Forfatter Del Skrevet 19. september 2003 Du kan bruke andre programmer med samme virkning. Eller andre programmer som finner tilbake slette filer. Bla filesaver, men det pes og få tak i på Internett. Må kjøpe det. Så tror jeg det er flere oxo Har prøvd andre programmer som Filercover pro med samme resultat! Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 19. september 2003 Forfatter Del Skrevet 19. september 2003 Omtrent det samme skjedde meg for bare noen dager siden. Jeg driver å tegner/maler ved hjelp av et digitaliseringsbord m/penn på PCen, og for å gjøre en lang historie kort, klarte jeg å slette den Photoshop fila jeg jobbet med! Fikk litt panikk, så jeg lastet også ned et sånt program; FinalRecovery. Det klarte å gjenopprette fila, men den var korrupt og kunne ikke åpnes av hverken Photoshop eller Painter 8. Det eneste bildevisningsprogrammet som kunne åpne fila uten feilmeldinger var IrFanView, men det kunne bare vise en svart side. Dette var en bildefil med flere 'layers', så kanskje det går bedre hvis det er vanlige .jpg eller .bmp filer du snakker om. Prøvde også å åpne fila med Photoshop ved å åpne den som .RAW format. Dette åpnet fila, men det var kun statisk støy - ingenting jeg kunne redde. Men hvis jeg var deg ville jeg prøve de samme tingene jeg gjorde: Prøv IrFanView, det er gratis. Hvis det klarer å åpne fila og vise den, kan du lagre den derfra. Prøv også å åpne det som .RAW format hvis du har mulighet. Men i mitt tilfelle var det bare å begynne på nytt... Har også prøvd et prog. som heter Filerecover pro med samme resultat forøvrig så får jeg jeg samme reultat som irfanwiew med acdsee bare med den forskjellen at det blir bare et grått bilde Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Hjelp. Skulle rydde på Hd. og fjernet masse skrot, fjernet også alle restore point untatt det siste, samt tømte papirkurven.Dagen derpå fant jeg ut at bilder som jeg hadde samlet over flere år var blitt slettet.Prøvde med et program som het getdataback og det fungerte, trofdde jeg.Alle filene ble gjenopprettet men bildefilene var uleselige.Tekstfiler og annet var ok.Finnes det noen løsning på dette? er takknemlig for svar Jeg gjorde det samme med alle bildene mine fra militærtjenesten :oops: , men jeg brukte et program som het Irecover med stor hell. ingen slags problem med korrupte bilder eller noe sånt. Lenke til kommentar
ragstian Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Hei. Du er ikke den første som gjør dette! Har selv greid å ta ut og formatere feil disk fra en PC! Fikk korrupt disk i XP for en stund siden, melding "drive not formatted, do you want to format it now?" Dette var en Western Digital 2000JB med 185Gb med data på, deriblant endel bilder. Kjøpte programmet Stellar Phoenix her: http://www.stellarinfo.com/disk-recovery.htm Det kosta ca 800kr. Var verd hver eneste krone. Greide å redde alle filene på disken. Eneste ulempe er at du må bruke en annen disk for lagring av de reddede filene. (Ellers så risikerer du å skrive over filene du prøver å redde!). Tøffe gutter tar ikke backup - men de gråter mye!! Good Luck Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå