Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Komfortable kondomer - diskusjon om beste

Myst

Anbefalte innlegg

Inspirert av en annen tråd, tenkte jeg litt på dette nå.

Et par bemerkninger:

- er på ingen måte skrytetråd, heller diskusjon og erfaringer om de forskjellige kondomtypene som finnes i markedet.

- jenter er også velkommen til å svare, da kondomene nå får tiden tar også hensyn til dere.

Så hvilken foretrekker du/dere? Finnes, tillegg til vanlig, også ruglete, ekstra tynn, med forskjellige smak, osv.

Da jeg var mye yngre, måtte jeg innom helsekontoret et par ganger (nei, ikke noe alvorlig, bare tester) og de hadde gratis som faktisk var overraskende behagelige.

Siste årene har jeg prøvd en del, med både gode og dårlige opplevelser. Profil pleide å funke før men foretrekker Grande eller et merke som jeg ikke husker nå i farta, kjøpte fra Sverige i sin tid. Prøvd også noen med fruktsmak, selv om de er ganske så kunstige.

Når det kommer til utvalg, syns jeg Kondomeriet holder til vanlig bruk, syns det er mer enn godt nok at de selges som løsvekt.

Deres tanker?

Edit: Endret trådtittel.

Endret av Myst
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De man får hos helsesøster/gratiskondomer.no er veldig trange, så ikke å anbefale med mindre du har mikroskop-penis.

Selv har jeg god erfaring med Durex Extra Safe, de er også skitbillige på eBay fra England (typ 25 stk for 40 kr)

Lenke til kommentar

Har hatt sex med damen hver 2 -3 dag uten kondom i over snart 3 år, i am master of penis control.

Kommer aldri med kondom tar for lang tid. jeg vet det er viktig når man er med fremmede men Kondomer ødelegger sexen så mye for meg at jeg kunne bare droppe det, pluss at de er trang som faen

Endret av Realzi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller er det litt ubehagelig at kondomen presser inn mot penis helt innerst dersom man ikke har lang nok penis til å runne den helt ut? :pAnonym poster: 0172d754b53d01cce946c5b3acb5cf81

Det er litt ubehagelig hvis du presser hardt akkurat der ja

Lenke til kommentar

Eller så bruker du en for liten, eller feil type. Spiralen skal helst passe omkretsen og ikke stramme for mye, dog ikke så løst at kondomen forsvinner i det lille intet heller. Prøvd de som var behagelig i lengden men strammet noe jævlig i roten, ble ikke mye nytelse der.

Lenke til kommentar

Kondomer er sexkillere, jeg styrer unna.

For ONS er de dessverre det eneste alternativet dersom man vil være rimelig trygg (og det vil man), men for alt annet finnes det andre metoder. Man kan teste seg for å forhindre sykdommer, og man kan gjøre andre ting enn den sørgelig kjedelige inn-ut rutinen hver jævla gang for å unngå graviditet.

Anonym poster: 194459b822de2e5eb0eac32ad0dcfa8a

Lenke til kommentar

Hvilke kondomer som passer best er en individuell sak. Jeg foretrekker Durex men det betyr først og fremst at det merket passer bedre på min pikk, det trenger ikke bety at Durex lager bedre gummier enn alle andre.

Jeg anbefaler egentlig alle som bruker kondom til å prøve flere forskjellige merker for å finne det som passer best. I tillegg til å være ubehagelig kan en for trang kondom sprekke eller ramle av. Jeg har opplevd begge deler med andre merker(inkl RFSU) men aldri med Durex, som sitter som støpt uten å være det minste ubehagelig.

Helsesøster på skolene burde tilby en 'starter pack' med gummi av ulike merker og størrelser. :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, ja vel, så kondomenes hovedhensikt er at vi skal ha det jævla ubehagelig som mulig? :p Kanskje feministene har en dekkoperasjon om dette. :ph34r:

Altså, så klart skal det egentlig være friksjon inni, og ikke utenpå. Er jo meningen at den skal sitte godt mens den glir godt inn og ut.

En liten notis bare: ser nå at tittelen kan misforstås, så har endret den til noe mer passende.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Et opprullet kondom lager en lav diameter sånn at det blir vanskelig og ubehagelig å få kondomet innpå, det er normalt, men det skal være akseptabelt under bruk, blir det behagelig og få innpå blir diameteren for stor etter utrulling. Profil er et kondom som er både ubehagelig og rett for de aller fleste. En kan ikke få både i pose og sekk.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Jeg skal ikke skryte på meg noen veldig stor penis, men den er rimelig tykk i hvert fall. Så da er diameteren svært viktig - og derfor er jeg nødt til å styre unna de kondomene som gis gratis ut av kommunen. Har prøvd å hente både hos helsesøster, på klamydiasjekk-kontoret og på skolen uten hell. Like tynne alle sammen, og de revner på tuppen. :nei2:

Har hatt god erfaring med Pasante - som har en diameter på 52 millimeter om man skal tro denne nettbutikken. Tidligere kjøpt de i utlandet (les: Sverige), men ser at de også selges i norge på nettet nå.

Lenke til kommentar

Kan være en liten forbannelse noen ganger å ha for stor mannlighet også, da vil ikke de typiske kondomene passe like bra. Jeg syns de som deles ut gratis er egentlig ment for eksperimentering alene og teste ut hvilken som er bra.

Den høres ganske romslig ut. :p Men er det diameteren på selve ringen eller "posen"? Har merket at noen har ganske trang ring og strammer en del på roten. Kanskje er det med hensikt for å ikke la blodet strømme tilbake, men blir litt ubehagelig for det.

Hadde sett fram til å teste noen jeg hadde kjøpt, men klarte å glemme de hjemme..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ser det står omkrets på kondomene. Skal jeg prøve å matche omkrets på kondomen så nært som mulig min omkrets på penis? Har prøvd flere forskjellige av dem man får på butikken å alle er ubehagelig og revner som regel. Har apoteket noe annet utvalg eller er det bare samme møkka?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...