Gå til innhold

Vanskelig å få sommerjobb som utvikler?


Anbefalte innlegg

Leser og hører om hvor lite produktive nye ingeniører er, og hvor skeptiske folk er til å ansette folk uten erfaring.

 

Er ferdig med en bachelor i datateknikk denne våren, og tror jeg kommer til å begynne på master til høsten, så ser bare etter sommerjobb. Har valgte en bacheloroppgave hvor vi lager en web-applikasjon med C#.NET MVC 4, og håper på å kunne fortsette med .NET i sommer.

 

Hva slags sommerjobber fikk dere når når dere studerte?

Hvordan er arbeidsmarkedet for dataingeniører nå? Fått inntrykk av at det er dårligere enn for et par år siden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Slike stillinger som sommerjobb finnes ikke så vidt jeg vet. Har du vurdert jobb som jordbærplukker? :)

Jo, slike jobber finnes, men de blir sjelden utlyst. For å få en slik jobb må man kontakte it-bedrifter (ikke adm-dir, men utviklingssjefen og tilby sine tjenester.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er en rekke arbeidsplasser som tilbyr sommerjobber for sånne som deg. Min egen arbeidsplass tilbyr dette og de som får en slik jobb blir ofte ansatt når de er ferdig å studere. Typisk er det studenter som har gått 3 eller 4 år på skolen. (siste eller nest siste sommeren før de er ferdig)

 

Personlig hadde jeg aldri en relevant sommerjobb og det fikk jeg "tyn" for på intervju.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det er nok en del bedrifter som ser etter sommerjobb kandidater ja, mange ser på dette som et "intervju". Det er bare å ta turen innom de fleste bedrifters websider, steria, bekk, capgemini etc etc. I og med at du har erfaring med c# vil jeg tro at du blir ettertraktet :) Veldig få med denne kompetansen der ute som er rett i fra skolen. Det er dog nok litt sent å søke for sommerjobb i de større og mer populære bedriftene, også skal det sies at 4-klassinger er enda mere attraktive enn 3-klassinger. Selv fikk jeg en relevant sommerjobb i en av de større bedriftene i 4-kl, søkte dog kun med karakterene fra bachelor graden da jeg akk hadde begynt på masteren og knapt hadde fått noen karakterer når søknaden skulle sendes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...