Cuneax Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Har en ramme av helstøpt aluminium. Sjekk Samsungs nye lekkerbisk-TV Lenke til kommentar
Bruvva91 Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Har ikke Apple patent på helstøpt aluminium? x) 3 Lenke til kommentar
SLi Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Jeg likte ikke helt foten... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 (endret) Heldigvis ikke. Da hadde du ikke fått aluminiumsfelger til bilen din. Dessuten mistenker jeg at dette ikke er et støpt, men smidd fra et plateemne. Finishen ser for glatt og jevn ut til å være støpegods. Støpegods gir sjeldent så rene linjer grunnet krymping under støpingen. Det kan riktignok bearbeides, men finishen på bearbeidet støpealuminium blir som regel grovere grunnet grovere tekstur i både overflaten og inni godset. Smilegeringer egner seg mye bedre for børsting og pene langstrakte former. Macbook er forresten også laget av smilegering (valset plateemne, ikke støpegods). Du kan se plata og deler av valse og smiprosessen i videoen. Chassiet freses ut fra en relativt tykk plate. Hadde det vært et støp ville den hatt riktig form ut fra støpeforma og bare trengt kapping av unødvendige kanter, finpussing av overflaten og sånt. Endret 5. februar 2013 av Simen1 Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Jeg likte ikke helt foten... Det trenger du heller ikke å gjøre, dette er designmodellene til Samsung, nye F8000 blir nok folkemodellen akkurat som D8005 og ES8005, her er forøvirg ett bilde av F8000: http://www.t3.com/news/samsung-f8000-led-tv-unveiled-with-s-recommendation-and-new-smarthub-interface Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Jeg likte ikke helt foten...Det trenger du heller ikke å gjøre, dette er designmodellene til Samsung, nye F8000 blir nok folkemodellen akkurat som D8005 og ES8005, her er forøvirg ett bilde av F8000:http://www.t3.com/news/samsung-f8000-led-tv-unveiled-with-s-recommendation-and-new-smarthub-interface Slike slanke tv'er gjør seg også best på veggen :-) 1 Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 TV-en skal visstnok være i stand til å kjenne igjen hva slags innhold som vises på skjermen. F8505 vil med andre ord tilpasse bildet avhengig av om du ser på for eksempel en sportsbegivenhet, et naturprogram eller en actionfilm. Uff da. 1 Lenke til kommentar
SLi Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Slike slanke tv'er gjør seg også best på veggen :-) Nettopp. de bør ikke legge så mye penger inn i fot. Lenke til kommentar
Voxwill Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Håper bare på en rask prosessor sånn at disse "TV-appene" blir raske og går smooth Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 TV-en skal visstnok være i stand til å kjenne igjen hva slags innhold som vises på skjermen. F8505 vil med andre ord tilpasse bildet avhengig av om du ser på for eksempel en sportsbegivenhet, et naturprogram eller en actionfilm.Uff da. Oh no you didn't! :O Lenke til kommentar
bigggan Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 (endret) TV-en skal visstnok være i stand til å kjenne igjen hva slags innhold som vises på skjermen. F8505 vil med andre ord tilpasse bildet avhengig av om du ser på for eksempel en sportsbegivenhet, et naturprogram eller en actionfilm.Uff da. I see what you did there! Endret 5. februar 2013 av bigggan Lenke til kommentar
wotg Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Flott design. Skjønner godt at B&O sliter fortiden... Lenke til kommentar
ancient_scars Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Heldigvis ikke. Da hadde du ikke fått aluminiumsfelger til bilen din. Dessuten mistenker jeg at dette ikke er et støpt, men smidd fra et plateemne. Finishen ser for glatt og jevn ut til å være støpegods. Støpegods gir sjeldent så rene linjer grunnet krymping under støpingen. Det kan riktignok bearbeides, men finishen på bearbeidet støpealuminium blir som regel grovere grunnet grovere tekstur i både overflaten og inni godset. Smilegeringer egner seg mye bedre for børsting og pene langstrakte former. Macbook er forresten også laget av smilegering (valset plateemne, ikke støpegods). Du kan se plata og deler av valse og smiprosessen i videoen. Chassiet freses ut fra en relativt tykk plate. Hadde det vært et støp ville den hatt riktig form ut fra støpeforma og bare trengt kapping av unødvendige kanter, finpussing av overflaten og sånt. Går det i det hele tatt an å støpe aluminium? Er det ikke alltid slik at formen skjæres ut av aluminiumsblokker? Lenke til kommentar
samco Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Samma designet på 2013 plasma fra samsung liker ikke designet Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Går det i det hele tatt an å støpe aluminium? Er det ikke alltid slik at formen skjæres ut av aluminiumsblokker? hvordan tror du de lager alu blokkene? Lenke til kommentar
Igniztion Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Ser litt upraktisk ut med tanke på renhold den foten. Egner seg neppe i et hjem med småbarn. Likte designet veldig godt jeg, men 10 lapper ekstra for en litt fresh design blir nok i meste laget for mange. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Går det i det hele tatt an å støpe aluminium? Er det ikke alltid slik at formen skjæres ut av aluminiumsblokker? Aluminium kan støpes. Man deler ofte inn aluminiumslegeringene i to kategorier, støpelegeringer og smilegeringer. Støpelegeringene får sin endelige form når de støpes. De har ofte høyt innhold av silisium for å unngå at de krymper og danner hulrom i midten. Silisiumet gjør de stive og ubøyelige. Disse legeringene brekker ved store påkjenninger. Det er derimot lett å lage kompliserte former fordi man bare trenger å lage en form og så fylle hele hulrommet med flytende aluminium. Smilegeringene krymper fælt når de størkner og må derfor støpes i lange kontinuerlige former som bolter og blokker. Disse bearbeides mekanisk før de når sin endelige form på produktet. Valsing til plater, trekking til tråd, ekstrudering til mer kompliserte former med samme tverrsnitt hele veien, og videre trykking til ølbokser, støtfangere osv. Støpelegeringer kan brukes til f.eks forgasserkammer, bremseskiver, stekepanner, felger osv. Smilegeringene har gjerne bedre mekaniske egenskaper og kan blant annet bøyes mye før de mister styrke. Smilegeringene er desto vanskeligere å bearbeide til kompliserte former. 1 Lenke til kommentar
ancient_scars Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 (endret) hvordan tror du de lager alu blokkene? Vel, jeg vet ikke, men silisium blir for eksempel fremstilt ved hjelp av elektrolyse. Aluminium blir jo fremstilt på samme måte. Jeg aner ikke om det er en smelteprosess innvolvert i etterkant. Dersom du vet det kan du jo heller svare enn å stille kontraspørsmål. *redigert* Takk for svar, Simen1. Endret 6. februar 2013 av ancient_scars Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Vel, jeg vet ikke, men silisium blir for eksempel fremstilt ved hjelp av elektrolyse. Aluminium blir jo fremstilt på samme måte. Jeg aner ikke om det er en smelteprosess innvolvert i etterkant. Dersom du vet det kan du jo heller svare enn å stille kontraspørsmål. *redigert* Takk for svar, Simen1. Elektrolyse av aluminium er jo en form for å smelte det også, men det var støping det var snakk om her egentlig og ja man kan støpe aluminum og man gjør det også. Her er en bedrift som støper aluminium bare som ett eksempel: http://www.lettmetall.no/sandstoperi.htm Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Vel, jeg vet ikke, men silisium blir for eksempel fremstilt ved hjelp av elektrolyse. Aluminium blir produsert ved hjelp av elektrolyse, men ikke silisium. Silisium blir produsert ved red-oks reaksjon i smelteovn med karbon som reduksjonsmiddel. Blant annet under dette taket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå