Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Svar fra Tiscali/Lindorff etter klage på stort overforbruk?

Anbefalte innlegg

Så lenge dem bryter kontrakten på den måten, ser jeg ingen grunn til at jeg skal betale regningen de sendte meg.

Da bør du nok kontakte en advokat og få avtalene vurdert, og la være og betale uten og være på trygg grunn vil hvertfall koste deg dyrt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forbrukerrådet:

Kast gamle Tiscali-regninger

Publisert 29.09.2003 11:21

(29.09.2003) - Tiscali-kunder som først nå har mottatt regning for nettsurf foretatt i 2002, kan se bort fra kravet, mener Forbrukerrådet.

Regninger på inntil 10.000 kroner ble sendt til fortvilte abonnenter i begynnelsen av september. Problemet er imidlertid at fakturaene gjelder for surfing som kundene gjorde for halvannet år siden.

Totalt krever Tiscali etterbetalt 5,6 millioner kroner fra sine kunder som har surfet mer enn det Internett-abonnementet tilsa de siste 18 månedene, skriver Forbrukerrapporten.

- Kundene skal ikke betale for at Tiscali på grunn av feil ikke fakturerte overforbruket før nå, sier Forbrukerjurist Paal Bjønness til Forbrukerrapporten.

Forbrukerrådet mener 3,1 millioner kroner av Tiscalis krav er bortfalt, fordi selskapet er for seint ute med å sende regninger.

Bjønness ber i et brev til Tiscali at nettleverandøren ettergir regninger som gjelder for 2002 og tidligere.

Tiscali har tilbudt å gi kunder som skylder mer enn 620 kroner 10 prosent rabatt, selskapet vil også se bort fra regninger på 50 kroner eller mindre. Kunder som må betale skal ikke belastes med forsinkelsesrente, siden dette først kan plusses på etter mislighold fra kunden. Tiscalis pengeinndriver Lindorff skal heller ikke sende kravene videre til inkasso, lover selskapet overfor Forbrukerrapporten.

Copy paste ifra; http://digi.no/php/art.php?id=93804

Lenke til kommentar
Forbrukerrådet:

Kast gamle Tiscali-regninger

Publisert 29.09.2003 11:21

(29.09.2003) - Tiscali-kunder som først nå har mottatt regning for nettsurf foretatt i 2002, kan se bort fra kravet, mener Forbrukerrådet.

Regninger på inntil 10.000 kroner ble sendt til fortvilte abonnenter i begynnelsen av september. Problemet er imidlertid at fakturaene gjelder for surfing som kundene gjorde for halvannet år siden.

Totalt krever Tiscali etterbetalt 5,6 millioner kroner fra sine kunder som har surfet mer enn det Internett-abonnementet tilsa de siste 18 månedene, skriver Forbrukerrapporten.

- Kundene skal ikke betale for at Tiscali på grunn av feil ikke fakturerte overforbruket før nå, sier Forbrukerjurist Paal Bjønness til Forbrukerrapporten.

Forbrukerrådet mener 3,1 millioner kroner av Tiscalis krav er bortfalt, fordi selskapet er for seint ute med å sende regninger.

Bjønness ber i et brev til Tiscali at nettleverandøren ettergir regninger som gjelder for 2002 og tidligere.

Tiscali har tilbudt å gi kunder som skylder mer enn 620 kroner 10 prosent rabatt, selskapet vil også se bort fra regninger på 50 kroner eller mindre. Kunder som må betale skal ikke belastes med forsinkelsesrente, siden dette først kan plusses på etter mislighold fra kunden. Tiscalis pengeinndriver Lindorff skal heller ikke sende kravene videre til inkasso, lover selskapet overfor Forbrukerrapporten.

Copy paste ifra;http://digi.no/php/art.php?id=93804

Og siden dette bare var cut and paste i standard Digi.no stil så kan dere få hele artikkelen fra forbrukerombudets sin egen side:

Tiscali-kunder som har fått regning for nettsurf foretatt i 2002 kan se bort fra kravet dersom Internett-leverandøren etterlever Forbrukerrådet syn. Kundene skal ikke betale for at Tiscali på grunn av feil ikke fakturerte overforbruket før nå, sier Forbrukerjurist Paal Bjønness.

5,6 millioner kroner krever Tiscali etterbetalt av sine kunder som har surfet mer enn Internett-abonnementet deres tilsa de siste 18 månedene.

Millionkrav

Regninger på inntil 10.000 kroner ble sendt til fortvilte abonnenter i begynnelsen av september. Forbrukerrådet mener 3,1 millioner kroner av Tiscalis krav er bortfalt, fordi selskapet er for seint ute med å sende regninger.

- Det har skjedd en feil hos Tiscali slik at selskapet har forholdt seg passivt, dessuten er oversikten over eget overforbruk så vanskelig å finne ut av at kundene har ikke hatt mulighet til å betale eller justere overforbruket, forklarer jurist i Forbrukerrådet Paal Bjønness.

Fornuftig løsning

I et brev til Tiscali ber han internettleverandøren ettergi regninger for 2002, eventuelt tidligere. Bjønness understreker at det ikke betyr at alle krav for nettsurf inneværende år er berettigede:

- Men siden saken omfatter så mange som 3000 kunder framstår dette som en fornuftig fellesløsning for begge parter, mener forbrukerjuristen.

Ingen inkassokrav

Tiscali har tilbudt å gi kunder som skylder mer enn 620 kroner 10 prosent rabatt, selskapet vil også se bort fra regninger på 50 kroner eller mindre. Kunder som må betale skal ikke belastes med forsinkelsesrente, siden dette først kan plusses på etter mislighold fra kunden. Tiscalis pengeinndriver Lindorff skal heller ikke sende kravene videre til inkasso, lover selskapet.

------

Hentet fra http://forbrukerportalen.no/Artikler/forbr...3/1064395936.59

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...
— Vi samarbeider med Lindorff, og de har ekstra bemanning i en periode for å kunne ta seg av alle henvendelsene. Vi oppfordrer folk til å ringe dit hvis de har innsigelser mot regningen de har fått, sier Fusdahl.

de er jo ikke gode i tiscali.. for det første, hvorfor i h******* skal jeg ringe et inkassobyrå for og klage på feil fakturering, de er jo bare ute etter og drive inn penger, og kan jo ikke svare på tekniske spørsmål heller..

mitt går til forliksrådet, det er det ikke tvil om.. frekk i telefonen er de og.. eller, ikke han første jeg snakket med, han skjønte problemet mitt og mente det virket rart.. neste gang jeg ringte ble jeg satt over til "tiscali spesialisten", og det var ikke like enkelt.. han regelrett truet med at om jeg ikke betalte, så ville de vinne i forliksrådet, garrantert, så det burde jeg ikke tenke på engang.. jaja det er 2mnd siden, så vi får se da.. skal de bruke like lang tid som vanligt møtes vi vell i forliksrådet i 2006 engang...

penga de skal ha hos meg er 1900,- pluss litt over 1000 i gebyrer. det er uaktuelt for meg og betale..

1. det står i kontrakten at overforbruk faktureres hver mnd.

2. det står at man kan følge med selv på tiscali.no, men den siden funket ALDRI.

3. har hatt så mye problemer med dems fakturerings rutiner at jeg ikke stoler 5øre på de, motok gjevnligt regninger og inkasso helt fram til mai i år, da hadde jeg sagt opp tiscali dritten for 2 år siden.. brukt utroligt mye tid på dette...

en som hadde litt peil skulle lagd en websida man kan registrere seg på og vise at man står sammen om dette..

puh, mye og skrive nå :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...