Nilsen Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Forbrukerombudet varsler kontroll av nett-TV-aktørene Skal granske HBO, Netflix og Viaplay Lenke til kommentar
Mr. Dark Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 DE er HBO, og vi vet hva de står for, eller noe deromkring... Var jo noe sånt de påsto siden de mente det ikke var noe poeng å låse seg for noe annet enn ett år.... De kan fortsatt ture på å gjøre som de vil for min del, sånne folk er ikke jeg frivillig kunde hos..... 3 Lenke til kommentar
Huseby Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Fint at HBO ikke får drive på slik de vil, jeg elsker løsningen til netflix hvor det er en tredjepart som selger diverse fra forskjellige serier. Ikke en aktør som har alle rettighetene til visse serier og bruker den rettigheten til å kreve folk for abonnement i 12 månder. Viaplay har jeg forøvrig ikke noe menig om, aldri tatt en titt på det. Lenke til kommentar
Johnny2001 Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Likker ikke helt bindings tiden til HBO, men jeg ser hvorfor det må være sån. Og det er samme grunnen til at Netflix vill måtte gjøre det samme om en stund hvis de vill ha egen produsert kvalitets serier. HBO vill ha bindings tid for da får de en forutsigbar og stabil intekt som igjen gjør det lettere og trygere og satse på nye serier og slikt. Lenke til kommentar
lancaster Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Jeg syns det er helt håreisende at HBO har slike vilkår. De setter kunden bakerst. Netflix har skjønt det, de har ingen bindingstid; og det fører til at de må være gode, hele tiden, fordi det er så lett for folk å si opp. HBO derimot kan vel egentlig i terorien legge ned all aktivitet nå, og det er mange som da fortsatt må betale ut bindingstiden. Etter utallelsen til HBO (vi er HBO, vi trenger ingen prøveperiode)...får jeg virkelig følelsen at HBO vil at jeg skal føle meg beæret for å være kunden dems. Inntil videre er det i alle fall Netflix som får pengene mine, når HBO har lært seg ydmykhet så kanskje. 4 Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Hva er "strømmetjenester"? Jeg vet hva Streaming er men strømming var nytt. 1 Lenke til kommentar
::TeknoFoben:: Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 DE er HBO, og vi vet hva de står for, eller noe deromkring...Var jo noe sånt de påsto siden de mente det ikke var noe poeng å låse seg for noe annet enn ett år....De kan fortsatt ture på å gjøre som de vil for min del, sånne folk er ikke jeg frivillig kunde hos..... Så fint at du kan være ufrivillig kunde hos NRK da. Lenke til kommentar
War Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Nrk bilder oss for 1 år på 2500kr eller hva det er. Vi er ikke bundet da, man kan når som helst kjøpe konkurrentens abo når man vil det. Lenke til kommentar
Eldrach Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Netflix har allerede en stabil inntekt, er man bare stor nok, trenger man ikke bindingstid. HBO ..ER store nok til det, men de tror fremdeles de er en vanlig tv kanal i det amerikanske markedet, der bindingstid er helt vanlig på alt fra kabeltv til mobiltelefon til internett abb. Nordmenn er veldig fort overkritiske, og når de først har kommet til det punktet, er det over og ut for en tjeneste med mindre de lover bot og bedring..og selv da er det ofte for sent...HBO har ikke lovet en dritt..de har istedenfor lansert månedsabb med 3 måneders oppsigelsetid..(det MÅ jo være ulovlig). Arrogante tullinger som ikke skjønner at det nordiske markedet er vant til mye mer frihet enn de er villige til å tilby. Lenge leve Netflix som skjønnte greia med en gang. 2 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Hva er "strømmetjenester"? Jeg vet hva Streaming er men strømming var nytt. Det er tjenester som innhandler strømming av hunder blant annet. Dette er noe HBO og Netflix tydeligvis er fans av. 1 Lenke til kommentar
rillto Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Jeg er sikker på at HBO vil få slakt her men jeg tror Netflix får det betydelig lettere. Jeg sa opp Netflix og fikk mail om at abonementet mitt ville virke ut den betalte måneden. Det virket i 6 uker så jeg har fått mer enn jeg har betalt for. Jeg er us abonnement i Netflix til 46kr pr måned så det er ikke nystartingen i Norge som har gjort at de har glemt å slette meg. De håper vel jeg skal klikke innom å finne noen nye filmer for så å tegne nytt abonnement. Det var faktisk det som skjedde så jeg er fremdeles kunde hos Netflix og har ingen planer om å bytte....... Forbruker rådet burde sjekke de detnklages på ikke de som har fornøyde kunder! Lenke til kommentar
dordar Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Enig at det er i strenge krav spesielt fra HBO, men det virker som om de tilpasser seg mer og mer. Uansett så sier jeg velkommen til HBO og andre tjenester som gjør det enklere for oss i Norge å se innhold. Lenke til kommentar
zotac Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Hadde en prøvetid hos HBO Når jeg skulle avslutte den måtte jeg enten ringe de, "prøvde dette og ble rimelig lei av a vente i tlf kø" eller sende en mail. Nå har de brukt 6 dager på å trenere slettingen av kontoen og nå sendte de en mail om att "Alle registrerte oppsigelser vil bli slettet samtidig." Dette var en fordel for meg siden jeg da kunne bruke kontoen fritt* fram til de får slettet den. Alt jeg ønsker er jo at de ikke skal ha navnet mitt i mappa si. Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Det er tjenester som innhandler strømming av hunder blant annet. Dette er noe HBO og Netflix tydeligvis er fans av. Ikke bare jeg som syns man skal kalle ting for de ekte navnene og slutte med tullete fornorsking? 2 Lenke til kommentar
sikotryne Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Gjør nå ikke dette til en ny runde med "strømming" vs "streaming". Gjør dere heller ikke så dumme at dere later som dere ikke skjønner hva HW.NO mener med "strømming". Det er veldig positivt at forbrukerombudet går gjennom disse tjenestene. Jeg håper virkelig de også går gjennom brukeravtalene og får ryddet opp i de. Det er latterlig at firma får etablere seg med brukeravtaler som bryter norsk lov. Greit nok at avtalen da er ugyldig, men den ugyldige burde ikke vært der i det hele tatt. 2 Lenke til kommentar
AMosand Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Jeg har hatt Netflix en stund nå, og er kjempefornøyd med selve tjenesten og prisen. Det kunne vært litt nyere innhold, men det kommer jo senere... Ideologien til HBO er jeg ikke akkurat fornøyd med, så hvis de ikke får samme betalings- og bindings- opplegg og pris,som Netflix har, så blir ikke jeg kunde hos dem! Lenke til kommentar
DeepW Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Det som plager meg er når man ikke får se innholdet til en streaming-tjeneste før man faktisk har betalt. HBO frister lite etter stuntet samt det totale fraværet av informasjon på nettsiden. Streaming skal ha to ting - god brukervennlighet og godt innhold. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Ikke bare jeg som syns man skal kalle ting for de ekte navnene og slutte med tullete fornorsking? Nei, men du er nedstemt. Forøvrig har det vært diskutert ørten ganger før; virker som hver eneste gang ordet brukes er det en eller annen som ikke har fått med seg at emnet allerede har blitt diskutert til døde, og føler et inderlig behov for å dra tråden off topic. Jeg kan ordne en drøss med linker til deg, om du vil. Start evt. en ny tråd om ordvalget, om du vil. 1 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Nja, vi leverer protester ellers buser det bare mer tull fram i fremtiden. Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Hadde vært mer interessant om Forbrukerrådet så på kabelTV leverandørene + RiksTV som alle kjører mistenkelig like priser og alle har de svært, svært gode fjortjenestemarginer. Og hvordan det er et slags samarbeide (og ikke konkurranse) mellom Telenor og KabelTV selskapene. Dvs Telenor bygger ikke ut raskere bredbånd der kabelTV selskapene er etablert. Null konkurranse. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå