Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Selvmordstanker. Hva skal jeg gjøre? "Akutt."

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har selvmordstanker akkurat nå...Knøt skjorta mi rundt halsen och prøvde og henge meg i en krok på veggen. Ikke for å dø, bare for å prøve. Og det funker sikkert dersom jeg gjør det. Henger jeg meg der så blir jeg sannsynligvis hengende...

Hva skal jeg gjøre? Ringe 112 eller håpe at dette går over? Har drukket en del alkohol ikveld.

Er en mann på 21 år. Anonym poster: c3037a85d6db697accdd6ec0fdc32c46

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ring 815 33 300 så får du snakke med noen som kan hjelpe.

Krisetelefonen 815 33 300

Kirkens SOS forsøker å lindre menneskelig nød som ensomhet, fortvilelse og depresjon. Kirkens SOS vil være til stede for dem som trenger noen å snakke med.

Kirkens SOS tilbyr et menneske å snakke med - til enhver tid.

815 33 300 er en døgnåpen krisetelefon for mennesker som er i følelsesmessig eller eksistensiell krise, og for den som tenker på å ta sitt eget liv. Alle som ringer krisetelefonen vil bli møtt med forståelse og aksept.

Hvordan krisetelefonen fungerer

Det viktigste Kirkens SOS kan tilby er et lyttende medmenneske, som gir støtte og trøst i møte med den smerte som formidles.

Du kan ringe anonymt, krisetelefonen har ingen nummervisning. Alle medarbeidere ved Kirkens SOS har taushetsplikt. Medarbeiderne er også anonyme.

De som kontakter Kirkens SOS kan være trygge på at vi er til å stole på. Alle våre telefonvakter er frivillige medarbeidere. Deres oppgave er ikke å forkynne eller gi råd, men å lytte til det du har på hjertet.

Hva det koster å ringe

Startavgiften fra fasttelefon er mellom 0,79 og 0,99 kroner, deretter koster det 0,99 per minutt hele døgnet og for hele landet fra fastelefon med Telenor-abonnement. Andre leverandører av fasttelefon og IP-telefon har litt varierende priser, fra ca 0,37 til 0,45 pr minutt. Minuttprisen fra mobil varierer avhengig mobilabonnement, men er generellt en god del dyrere.

Hvis du ringer fra mobil, vil du få opplyst om et vanlig telefonnummer du kan bruke slik at du betaler vanlig pris for å kontakte Kirkens SOS.

Kirkens SOS tjener ingenting på tellerskrittene.

• Liker 3
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Trådstarter her og jeg lever. Ringte 112 like etter at jeg skrev trådstarten, ble jævlig redd for at jeg skulle bli hengdende i en krok på veggen med ei skjorte rundt halsen. Ambulansen kom kort tid etterpå og hentet meg.

Og det er jeg veldig glad for. Var på en psykiatrisk klinikk i nesten 1 måned.

Føler meg mye bedre etter at jeg kom hjem igjen.

Fikk også medisiner (Campral) sånn at jeg ikke skal drikke så mye brennevin.

Ha en fortsatt fin kveld folkens :)

MVH Trådstarter! Anonym poster: 7fe21350b450a0098c1225fa41a2ad2b

• Liker 9
Lenke til kommentar

Trådstarter her og jeg lever. Ringte 112 like etter at jeg skrev trådstarten, ble jævlig redd for at jeg skulle bli hengdende i en krok på veggen med ei skjorte rundt halsen. Ambulansen kom kort tid etterpå og hentet meg.

Og det er jeg veldig glad for. Var på en psykiatrisk klinikk i nesten 1 måned.

Føler meg mye bedre etter at jeg kom hjem igjen.

Fikk også medisiner (Campral) sånn at jeg ikke skal drikke så mye brennevin.

Ha en fortsatt fin kveld folkens :)

MVH Trådstarter! Anonym poster: 7fe21350b450a0098c1225fa41a2ad2b

Se den filmen, tror den vil få deg til å føle deg bedre.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...