Gjeldsslave Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Hei, Er kommet i en dyp økonomisk krise pga. mitt tidligere rusmisbruk. Jeg har en gjeld på tilsammen kr. 142 0000. Jeg har startet prosessen med å få ordne en gjeldsordning da jeg ikke kan betjene gjelden jeg har. Jeg lurer i den forbindelse om hvis jeg skulle få avslag på gjeldsordning, om det finnes noen annen løsninger?. (utenom å rømme landet) Dette er min økonomiske situasjon: inntekt AAP trygd : 11005,- netto gjeld Forbrukslån : 860 000,- Restskatt : 140 000,- Studielån : 360 000,- Bøter : 20 000,- Nav : 40 000,- Faste utgifter; Husleie 3250,- Strøm 1200,- Forsikring 440,- Lurer på om det finnes noen vei ut utenom gjeldsordningen også, bortsett fra å vinne i lotto? Med vennlig hilsen En utslitt mann Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Du kan få hjelp hos en økonom via NAV, de er pliktige til å hjelpe deg. Bare ta kontakt med ditt lokale NAV-kontor og forklar ditt problem og at du ønsker å få time hos en økonom som kan hjelpe deg. Lenke til kommentar
Gjeldsslave Skrevet 5. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2013 Du kan få hjelp hos en økonom via NAV, de er pliktige til å hjelpe deg. Bare ta kontakt med ditt lokale NAV-kontor og forklar ditt problem og at du ønsker å få time hos en økonom som kan hjelpe deg. Du kan få hjelp hos en økonom via NAV, de er pliktige til å hjelpe deg. Bare ta kontakt med ditt lokale NAV-kontor og forklar ditt problem og at du ønsker å få time hos en økonom som kan hjelpe deg. Takk for svar. Var ikke akkurat det jeg spurte om men. Er i løpende kontakt med økonom/gjeldsrådgiver.. Hva skjer hvis de ikke kan hjelpe meg, og jeg ikke får igjennom en gjeldsordning? Jeg må ha en plan B Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Plan B? Plan B innebærer å be kreditorene om ettergivelse. Plan C er å gamble på at de bommer på en foreldelsesfrist. Lenke til kommentar
Gjeldsslave Skrevet 5. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2013 Plan B? Plan B innebærer å be kreditorene om ettergivelse. Plan C er å gamble på at de bommer på en foreldelsesfrist. Plan B? Plan B innebærer å be kreditorene om ettergivelse. Plan C er å gamble på at de bommer på en foreldelsesfrist. Så det vil si at du sitter i saksa hvis alt i alt går til helvete. Lenke til kommentar
Gjeldsslave Skrevet 5. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2013 (endret) Rømme landet ser mer og mer fristende ut.. Endret 5. februar 2013 av Gjeldsslave Lenke til kommentar
Loko Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Mener å huske at du kan få stoppet studielånet når du tjener under en viss sum og/eller er arbeidsledig. Dette burde du sjekke ut. Hvis du har noe som helst eiendeler som du kan selge for å oppdrive kaptial så burde du selge dem. Hvis du går til kreditorene dine og ber om en nedbetalingsordning og evt ber dem avskrive noe av kravet (renter) mot at du gir dem noe kontanter kan ofte et steg i riktig retning. Lenke til kommentar
Gjeldsslave Skrevet 5. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2013 (endret) Mener å huske at du kan få stoppet studielånet når du tjener under en viss sum og/eller er arbeidsledig. Dette burde du sjekke ut. Hvis du har noe som helst eiendeler som du kan selge for å oppdrive kaptial så burde du selge dem. Hvis du går til kreditorene dine og ber om en nedbetalingsordning og evt ber dem avskrive noe av kravet (renter) mot at du gir dem noe kontanter kan ofte et steg i riktig retning. Mener å huske at du kan få stoppet studielånet når du tjener under en viss sum og/eller er arbeidsledig. Dette burde du sjekke ut. Hvis du har noe som helst eiendeler som du kan selge for å oppdrive kaptial så burde du selge dem. Hvis du går til kreditorene dine og ber om en nedbetalingsordning og evt ber dem avskrive noe av kravet (renter) mot at du gir dem noe kontanter kan ofte et steg i riktig retning. Takk for svar. Har fått stoppet studielånet, og har fått nedbetalingsordning på noen av kreditorene, dog ikke alle..Har nå skrevet forslag om en utenomrettslig gjeldsordning, som er mitt egetforsøk før rettslig. Har rådført meg og får hjelp av gjeldsrådgiver om dette, og vil gå til en offentlig gjeldsordning etter dette, da det blir en 0 dividende, så vil ingen akseptere en utenomretslig. Eier svært lite, kun noen gamle møbler .. så lar være med å selge senga mi.. Jeg lurer egentlig på om sjansen for å få ettergitt gjeld, hvis gjeldsordning blir forkastet. Eier inget, og går mest sannsynlig over i uføretrygd, så de har egentlig ikke så mye å ta av.. Gjelden er ikke alt for gammel, så tviler sterkt på den er foreldet da inkassokravene enda fyller postkassen.. Endret 5. februar 2013 av Gjeldsslave Lenke til kommentar
Gjeldsslave Skrevet 6. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2013 Kan vell gjøre som denne mannen gjorde da :-) http://pub.nettavisen.no/nettavisen/nyheter/article3106254.ece Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå