nurfed Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 (endret) Har i lang tid hatt lyst til å lage noe form for anime førsteinntrykks video så etter en god stund har jeg endelig nå klart å starte,her har mitt første forsøk på en førsteinntrykks video av en anime hvor jeg snakker om en av vinter 2012/2013 sine serier Maoyu. Fortell gjerne hva dere syntes om min første episode og første episode av Maoyu, har håp om å få lagd en episode til i løpet av Februar men disse videoene er veldig tidskrevende så får se hva jeg får tid til. Her er en link til videoen: Dailymotion versjon: Anime førsteinntrykk, Maoyu Endret 14. februar 2013 av nurfed Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 (endret) Synes du skal bruke YouTube, siden jeg foretrekker youtube. But I digress. Merker du behøver å snakke veldig høyt siden du sitter langt ifra mikrofonen. Dette får det til å høres stivt ut, og på toppen av det så har du et veldig tydelig script. Det går helt fint å ha en mic i bildet om du har en boom, eller stativ, eller liknende. Om ikke så synes jeg du skal sitte nærmere kamera og snakke mer uten manus. Jeg er kun 2 min inn i videoen, så vet ikke helt hva du skal si, men bare for å kommentere litt på det du har snakket om så langt: Det er veldig tydelige sammentrekk mellom Spice and Wolf og Maoyu, men når det kommer til Anime er faktisk regissøren ikke den viktigste når det kommer til feelen av en serie. Regissøren bare hjelper skuespillerne skjenne karakterene sine bedre. Animasjons sjefen, skribentene og storyboard-erne har mer å si. Endret 5. februar 2013 av Sekai-ichi Lenke til kommentar
Superbia Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Animasjons sjefen, skribentene og storyboard-erne har mer å si. Bakuman. Nå skal jeg være helt ærlig fordi jeg liker konseptet og at du er en av de første som gjør dette på norsk 1. Stemme. Snakk tydligere og stramt for da hører man deg mye mer. Under halve videoen så satt jeg og tenkte over hvor tam stemmen din var. 2. Environments. Så du hadde bilder og Anime figurer i pute/bamse form. greit nok. tenk på hva du kan forandre. 3. Innhold. Innholdsmessig så er det bra, men når du kommer med spoiler advarslen etter 2 minutter og den personen som ser dette ikke har lyst til og høre spoilern og han ikke vil eller har mulighet til å begynne på serien så blir det dumt. Men tittelen på videoen sier jo ganske klart at du har tenkt til og fortelle litt om hva du mener om serien, men hvis hensikten er at du skal reklamere for serien så burde du ikke komme med spoilere, da burde du eventuelt lage to videoer der du i den første bare forteller litt om serien, hva konflikten går ut på og fortelle litt om personene. og i den andre videoen kan du komme med spoilerne der du tar for deg hva du likte/ikke likte. Alt i alt så er det veldig bra gjennomført for å være den første(?) videoen, ingen ting er perfekt fra start Ganbare Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Bakuman er en adapsjon. Den er alt skrevet scene for scene. I Bakuman sitt tilfelle er animasjons sjefen under veldig strenge krav, og skribenten og storyboarder er begge den originale mangaen. Du kan vel spørre deg selv: Tror du Bakuman ville forandret seg mer om regissøren var byttet ut, eller om den var basert på Initial D managen? Lenke til kommentar
nurfed Skrevet 6. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2013 Takker for god respons men ja over til poengene dere tar opp: #1 Youtube, de er nazi på copyright å har botter som blokkerer videoen worldwide med en gang jeg laster den opp, om jeg for en eller annen grunn blir heldig med en eller annen video at det ikke blir blokket med en gang så er det bare snakk om tid. #2 Lyd, ja det er et problem syntes det selv, ser ikke at den er så lav selv men du er ikke den enste som sier det så ja får prøve å bli bedre på det, satt såpass vekke fra kamera for en enkelt grunn å det var for å få skapet og bildene i bakgrunnen synlige, har ikke akkurat god plass dessverre men skal se hva jeg kan gjøre med å sitte nærmere. Mikrofonen jeg bruker til voiceover er veldig random så var nesten umulig å balansere dette bra ved redigering i alle fall på mitt skill nivå, glad jeg fikk til støy fjerning etter hvert for det vet jeg hadde fått enda mer klager på ^^ #3 Ferdig script kommer jeg nok til å ha for en hver video tenker jeg, føler det er den eneste måten jeg har å få gjort noe som dette da jeg som person aldri kunne kommet på så mye viktig å ta opp i farta også er det rett å slett måten jeg har lyst å lage disse videoene på. #4, Når det kommer på tema ang regissør så må jeg si meg uenig for etter min erfaring så har det faktisk ofte en del å si, men selvfølgelig ikke det viktigste men det prøvde jeg heller aldri å si i videoen heller. #5, stemmen min ja, jo kan vel ikke si meg helt vandt i å snakke foran et kamera men skal prøve å bli bedre på det da. #6 Innhold fått en del tilbake meldingen at det var overall bra så det er kjempe moro å høre, må si dette var jo også en video hvor jeg prøve ut litt å hvert så nei blir nok ikke en spoiler warning i hver video. Takker igjen for kritikk det liker jeg =) Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Hva om du skriver manus, men filmer hvert paragraf for seg? Da kan du lese hva du skal si før du sier det, så slipper du å lese i en settning, og kan endre formuleringen on-the-fly om nødvendig. Kan lett maskes med video klipp noen sekunder før og etter du bytter klipp. Lenke til kommentar
nurfed Skrevet 6. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2013 Um det er nettopp sånn jeg gjorde det i alle fall på delene hvor du ser meg snakke, virka det virkelig som jeg leste direkte fra et ark? for deg gjorde jeg absolutt ikke , eller tenkte du på voiceover delene? der er jeg enig da leser jeg jo faktisk rett fra det jeg skrev men til gjengjeld så leser jeg samme linja mulig 15+ ganger etter hverandre så det går jo av seg selv til slutt mer eller mindre. Lenke til kommentar
nurfed Skrevet 13. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2013 Synes du skal bruke YouTube, siden jeg foretrekker youtube. Har gjort litt mer research på hvordan å gå rundt youtube copyright så nå er videoen min der men det var for en pris: http://www.youtube.com/watch?v=E0z_sK4YSF4 1 Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Nice! La igjen en kommentar til deg. Hvordan klarte du å unngå copyright naziene? Lenke til kommentar
nurfed Skrevet 14. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2013 Nice! La igjen en kommentar til deg. Hvordan klarte du å unngå copyright naziene? jo takk men jeg måtte lage ny youtube konto igjen nå pga jeg feila å riktig frem på noe google surr så når jeg uploada den samme videoen i dag så, ja nei ser man det blokka worldwide med en gang jeg uploade den... pff vet ikke hva jeg skal gjøre jeg, den er i alle fall ikke likt av youtube Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå