KamillaK Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Hei Vi er fire stykker som skal ta fly til berlin, leie bil der og kjøre rundt i tyskland, kanskje italia osv i tre uker. Er den noen her som hae noen tips? Vi skal bruke minimalt med penger på overnatting, men ønsker max 4mannsrom. Noen som kanskje har leid bil der nede? Noe vi bør passe på? Har mange spøramål.. så det er bare å komme med tips ;-) Lenke til kommentar
Drugstar Genius Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Jeg har familie i Nederland så blir fort ett par ganger ned i løpet av året. Tyskerene er stein gale på motorveien, kjører som idioter. Hver gang vi kjører nedover så er det alltid ei ulykke og da er det som oftest 5 - 10 stk som kjedekolliderer men så fort de kommer på Norske veier så tør de ikke å kjøre fort. Som om svingene her i Norge er bedre i Tyskland. De tuter på oss der nede så bare tut på alle Tyskerene som du ser i Norge Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Det går fint og er sannsyneligvis billigere å kjøre selv ned til Berlin. Jeg bor i Aust-Agder nærme grensa til Telemark, vi kjørte (med hjelp av colorline Kristiansand-Hirtshals) til Berlin på en dag uten problemer, dere trenger jo ikke å starte i Berlin heller, man har jo allerede kjørt neste 3 timer i Tyskland før man kommer dit, så det er et tips Ellers anbefaler jeg å ha tanke på tyveri om dere skal innom Polen, turister med full bil er som regel gullgruve. Lenke til kommentar
KamillaK Skrevet 11. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2013 Takk for tips. Vi ønsker ikke å bruke egen bil og fant derfor ut at det kunne være like greit å leie der nede. Er det noen hotell/hostel/pensjonatkjeder dere ville anbefalt. Jeg tror motorveiene i tyskland skal gå ganske greit. Handler vel bare om å ha full fokus på kjøring og ingenting annet :-) Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 Det med kjøringa vender dere dere fort til, den store overgangen er å komme tilbake til Norge igjen Men jeg har forstått ettervært at vi er ganske bortskjemte på bensinstasjoner i Norge fordi i Tyskland er det mye lengre mellom stasjonene langs Autobahn, så påss på det med drivstoff, kan fort være 8-10 mil mellom hver stasjon, det står skilt langs veien med lengde til neste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå