Gå til innhold

Logitech MK520 og K800 - finnes disse med norsk (ikke nordisk) layout?

Anbefalte innlegg

Hei,

finnes det en MK520 (K520) eller K800 med norsk layout, og er det noen som har denne?

Har sett nær sagt overalt hvor de selger Logitech MK520 og K800, og det som føres er MK520 920-002602 med "pan nordic" layout, og K800 920-002387, også med "pan nordic" layout. Noen plasser oppgir de norsk eller "pan norsk" [sic] på de samme modellbetegnelsene, men det er nok fortsatt nordisk layout.

Dessverre er det vanskelig å finne denne informasjonen på logitechs sider, der de lister ut alle produktkodene men ikke sier hva de forskjellige produktnumrene betyr.

Jeg liker ikke tastatur som har alle de forskjellige nordiske variantene påklistra utover tastene. Har prøvd å venne meg til dette, men nei takk. Hvis jeg likte å bytte mellom norsk, svensk og dansk layout, kunne jeg ha levd med dette, men det gjør jeg altså ikke. Det er derfor en uting at f.eks. Elkjøp nesten ikke tar inn tastatur med kun norsk (vs. nordisk) layout lengre, og at mange nettbutikker ikke kommer med klare opplysninger av dette. Har vel til dags dato ikke sett et produktbilde som faktisk viser norsk layout.

ME NO LIEKS:

aa1.jpg

Endret av tommyb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vel ikke akkurat svaret du ønsker da, MS sitt "vanlige" tastatur skiller mellom layoutene ved tekstfarge hvit, grønn og mørk blå. Har vent med til for lenge siden at det er grønt som gjelder. Ikke det at jeg gidder å sitte å se på tastaturet heller da.

Kanskje det går an å skrape av overflødige bokstaver med flatjern e.l. . Tror det ville ha fungert på mitt billige MS tastatur, men har som sagt ikke gidda å irritere meg over dette.

Lenke til kommentar

Det har jeg. Har også forsøkt å skrape av bokstavene på et tastatur, og det gjør naturligvis at det blir teksturforskjell... Hadde nok vært bedre å bruke løsemidler. :/

Jeg har forøvrig MS-tastatur med "helnorsk" layout nede i kjelleren, så de kan om de vil. Sitter her med et Logitech diNovo for notebooks og har også et diNovo Edge med norsk layout nede.

Det er så fryktelig kjipt å spare tiører på dette slik at man står igjen med tastatur som hverken ser bra ut for nordmenn, svensker eller dansker.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

920-001172 er forresten produktkoden for norsk layout på den kabla Logitech Illuminated Keyboard. Denne ser imidlertid ut til å ha gått ut, tomt overalt.

Eller, mulig at det bare er en måneds leveringstid.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hmm... Når jeg går direkte på logitech's side og legger K800 i handlekurven, får jeg spørsmål om hvilket språk jeg vil ha. Velger jeg da norsk, får jeg modellen 920-002387, altså den samme som Prisjakt sier er "nordisk": http://www.prisjakt.no/product.php?p=654493. Dansk gir 920-002385 og svensk gir 920-002386.

Ser ut til at det er forvirring i prisguidene også.

I Prisguiden står begge modellene oppgitt som "norsk", og på Prisjakt står begge modellene oppgitt som "nordisk".

MK520-modellen er definitivt nordisk. Det står "nordic", "pan nordic", og "Språklayout Nordisk (sv/no/fi/dk)" på nettbutikkene. Denne har jeg også sett på Elkjøp og Expert og ja, den er full av ØÖÆ-taster og sånn. Men på Prisguiden står det altså at den er norsk.

Men det ser definitivt ut til at K800 920-002387 er norsk. Der står det altså på Prisjakt at modellen er nordisk, og på SuperSmart.no og Multicom står det "Nordic layout". De fleste andre nettbutikkene sier norsk eller ikke noe.

Da tar jeg og bestiller meg et K800, tror jeg, så kan jeg eventuelt komme tilbake i tråden her med kontrabeskjed dersom modellen viser seg å være nordisk likevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...