Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Nikotin(tyggis?) for å dempe nerver under presentasjon?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Jeg er i de aller fleste situasjoner hvor jeg snakker/diskuterer i grupper, ganske stresset. Det er vanskelig for meg å diskutere i en gruppe på 6+ selv om jeg kjenner alle. Ansiktet blir rødt, skjelvende og svette hender og høyt blodtrykk. Dette problemet skal jeg løse på andre måter, blandt annet ved at jeg utsetter meg selv for slike situasjoner ofte. Men, nå snart så skal jeg ha en presentasjon for 100+ medstudenter som er tellende for karakteren min. Jeg vet jeg kommer til å være svært nervøs før og under presentasjonen. Og det kommer kanskje til å påvirke min karakter. Jeg har snust og røkt en del ganger tidligere, men aldri edru. Hva tror dere om å bruke nikotin til å dempe nervene? Som lovlig prestasjons- og livskvalitetsfremmende middel.

Når jeg leser denne posten om igjen, så ser jeg at man kan få inntrykk av at jeg sliter unormalt stor SA. Det gjør jeg ikke, bare litt mer enn de fleste. Anonym poster: b3e7276ea72a9b86a568c380dbf0d1f6 Anonym poster: b3e7276ea72a9b86a568c380dbf0d1f6

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke gjør det. Tygger du nikotintyggisen feil så ender du, som sagt ovenfor her, med nikotinsjokk, og det er ikke en følelse du vil ha mens du står der oppe og skal holde en presentasjon. Selv da jeg prøvde niktotintyggis for røykeslutt så fikk jeg nikotinsjokk, så det er ikke å anbefale.

Ta deg heller en røyk eller to før presentasjonen. Vil gjerne snike inn reklame om e-cigaretter også.. får i deg nikotin uten tjære og masse fæle kjemikalier :p

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Tygger du en nikotintyggis på samme måte som du tygger vanlig tyggis vil du få en stygg overraskelse i form av høyere puls, klamhet og svimmelhet. Spør de på apoteket.

Nikotin er forøvrig ett stimulerende stoff på samme måte som kaffe og alkohol, og vil ikke gjøre deg mer avslappet hvis du inntar det i form av nikotintyggis.

/hilsen ex-røyker som prøvde å slutte en gang i tiden med nikotintyggis...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...