Gå til innhold

Måtte croppe et skjevt bilde. Mulig å utvide og bygge på dette?

Anbefalte innlegg

Hadde et skjevt bilde med en skikjører som jeg måtte rette opp. Problemet da var at han havnet helt nede i et hjørne - noe som ikke ble pent i mine øyne. For å få ham mer opp mot midten, finnes det en måte å forlenge bilde på? Ved å utvide/klone landskapet som er der, i dette tilfelle kun snø og blå himmel og forlenge dette? Har Lightroom og Elements 8. :hrm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ikke bare bruke det skjevt, da?

Skal du utvide, kanskje du kan gå tilbake til samme sted en gang det er samme værforhold og ta ett bilde til, og lime sammen? Skal litt til at det blir bra, men det er nok det beste du kan gjøre.

Lenke til kommentar

Du kan ikke bare bruke det skjevt, da?

Skal du utvide, kanskje du kan gå tilbake til samme sted en gang det er samme værforhold og ta ett bilde til, og lime sammen? Skal litt til at det blir bra, men det er nok det beste du kan gjøre.

Bruke det skeive virker jo lite profesjonelt. Var med en bildebehandler engang og så at hun kopierte himmelen og strakk den oppover for å lage mer himmel, men husker ikke hva verktøyet heter...
Lenke til kommentar

Bruke det skeive virker jo lite profesjonelt. Var med en bildebehandler engang og så at hun kopierte himmelen og strakk den oppover for å lage mer himmel, men husker ikke hva verktøyet heter...

Hun brukte sikkert Content Aware scaling i Photoshop.

I Elements heter verktøyet Recompose tool og ligger under Crop verktøyet.

Endret av arthon
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Lettere å forstå hva du mener hvis du legger ved eksempelbilde, men generelt mener jeg at ting aldri blir helt bra om man må gjøre større redigeringsarbeid som å legge til områder mm. Nå er dog et tatt bilde tatt, så jeg ville heller finne en måte å komponere bildet ved bruk av beskjæring/rotering slik at det ser bra ut "skjevt".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...