OeO Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Hei Jeg har nec nd-1100a. Nå har jeg bare et bytte igjen på regionen. Eneste programmet jeg har prøvd som lar meg spille av alt er dvd-region free. men den koster liksom 40$, noe som blir mer enn en ny dvd spiller liksom. Noen som vet om andre programmer som lar meg velge sone på spillern min. Og er det noen som med absolutt sikkerhet vet om sonebyttene blir lagret på pc'en, eller i firmwaren. Sett etter ofisiell firmware, men fant ingen. Noen som har erfaring med akkuratt denne dvd spillern, eller lignende fra NEC? takk, hadde vært til veldig stor hjelp. Lenke til kommentar
eught Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Du kan jo prøve DVD Region Killer. Hvis jeg prøver det, får jeg bare bluescreen, men det funker fint hos en kompis av meg. Det er laget av de som har laget CloneCD, så jeg antar at det er et lovlig program. Lenke til kommentar
johanlo Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Jeg fant en side for en stund siden, som hadde sonefri firmware til de fleste spillerne på markedet. Jeg husker ikke siden i hodet, men jeg har svart en eller annen person på dette forumet på samme spørsmål, så det er bare å søke etter innlegget. Uansett så hadde han selvfølgelig ikke firmware som passet min spiller, men jeg skrev en mail til han. Og et par dager senere så sendte han meg "oppgradert" firmware. Det kaller jeg service! Man kan selvfølgelig diskutere "lovligheten" av å gjøre spilleren sin sonefri, men jeg mener at jeg som forbruker har rett til å kjøpe platene mine hvor som helst (les: på billigste plass)! Lenke til kommentar
Bach Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 http://etna.rpc1.org/nec/index.html Kanskje denne hjelper? Er spilleren RPC2 blir soneskiftene "lagret" i firmware. Gjøres spilleren sonefri (RPC1) blir soneskiftene bare/fremdeles lagret i programvare (operativsystem/avspillerprogramvare). Da kan soneskifter styres av feks DVD Genie som er freeware (www.inmatrix.com) http://www.digital-digest.com/dvd/articles/region.html Jeg synes hele regiongreia blir meningsløs så lenge det er mulig å bestille feks region1-filmer fra amerikanske webshop'er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå