Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Løse opp koffeinpiller

Cooky

Anbefalte innlegg

Jeg har en del koffeinpiller (200 mg) liggende, og har derfor følgende spørsmål:

- Hvor lang tid tar det vanligvis før effekten begynner å virke merkbart, og effekten er på sitt høyeste dersom man løser opp en koffeinpille i et lite glass brus og drikker det?

- Når jeg tar en hel koffeinpille og svelger den hel sammen med litt brus, så merker jeg nesten ingenting før etter ca. 15-25min, og merkbar litt sterk effekt kommer ikke før det nærmer seg 1 time etter inntak.

Så hva tror dere?

Endret av Cooky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror du bør prate med en lege eller psykolog, for du viser nærmest tvangspreget opptatthet av koffein og søvnkontroll.

Jeg er bare opptatt av å våkne om natten, når det er mørkt ute, så jeg kan være alene i en del timer.

Jeg vil ikke helt kalle det å være (sykelig) opptatt av "søvnkontroll".

Endret av Cooky
Lenke til kommentar

Jeg er bare opptatt av å våkne om natten, når det er mørkt ute, så jeg kan være alene i en del time.

Jeg vil ikke helt kalle det å være (sykelig) opptatt av "søvnkontroll".

På de to siste sidene av helseforumet har du seks poster om koffein, søvn, forstyrret søvn, koffeinpiller, hvordan være våken lenge, har vært våken lenge. Det er ikke medregnet de andre postene du har om legevakt, fastlegebytte, rivotril og medikament-egenskaper. Basert på erfaring virker du tvangspreget opptatt av søvnkontroll.

Lenke til kommentar
Basert på erfaring virker du tvangspreget opptatt av søvnkontroll.

Jeg er mer sykelig opptatt av "å våkne og stå opp om natten mens det er mørkt"- kontroll.

Det mener jeg selv iallefall.

Endret av Cooky
Lenke til kommentar

Jeg er mer sykelig opptatt av "å våkne og stå opp om natten mens det er mørkt"- kontroll.

Det mener jeg selv iallefall.

Ja, og for å få til det må du ha kontroll på egen søvn. Tvangspregede handlinger bør diskuteres med lege - uavhengig av om du har meldt deg ut av fastlegesystemet eller ikke. Lykke til.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...