Mr Zane Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 Jeg lurer på om det er noen muligheter for å låse opp en mobil? I min tilfelle en iPhone 5, låst til Tele 2. Noen som har erfaring med noen metoder fra utlandet, eller de treffene som dukker opp hvis du søker f.eks unlock iPhone 5? Jeg er villig til å betale litt for dette, så lenge iPhonen kan brukes med hvilket som helst sim. Kort historie om hvorfor jeg ønsker dette: Jeg ble svindlet på Finn, og Tele 2 kan ikke gi meg operatørlåskoden siden han som kjøpte mobilen selv har lurt dem. Er vel litt forsent å dra til politiet, har gått litt over 2 mnd nå.. Lenke til kommentar
Drugstar Genius Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Du kan jailbreake den, men da mister du garantien. Du må også være obs på å ikke oppdatere den i Itunes etter du har jailbreaket den. Da må du gjøre alt om igjen. Snakker av erfaring Lenke til kommentar
Mr Zane Skrevet 5. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2013 Du kan jailbreake den, men da mister du garantien. Du må også være obs på å ikke oppdatere den i Itunes etter du har jailbreaket den. Da må du gjøre alt om igjen. Snakker av erfaring Jeg har hørt at jailbreak ikke fjerner operatørlås. Har ingen garanti på den, som jeg sa, jeg ble rundtlurt.. Beviset jeg har er ikke nok Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Operatøren KAN hjelpe deg om de vil. Mitt beste forslag er å få til en dialog med de slik at du ender opp med en god løsning der.. Alternativt kan du jo rett og slett bare skaffe deg et abonnement derfra.. Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Andre opperatører lar deg hvertfall låse den opp hvis du kjøpte telefonen gjennom dem med bindingstid. Det er ikke jailbreaken som fjerner opperatørlåsen, du må unlocke den og jeg vet ikke om det har kommet til iOS 6 enda. Sikkert noen andre som er mer oppdatert på iPhone her, har aldri hatt en selv, Lenke til kommentar
Mr Zane Skrevet 5. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2013 Jeg kan prøve igjen om et par mnd, nå har de sagt at det ikke er mulig. Hvis iPhonen ikke er sperret/blokket/meldt som stjelt, kan jeg jo benytte meg av en løsning fra ebay, hvor jeg trenger å oppgi IMEI bare. Vet ikke om dette funker da, men selgeren har fått bra rating blant annet. Abonnement er et alternativ, men jeg ønsker å kunne bruke den med et annet abonnement en eller annen gang Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Hvis du kommer i kontakt med de rette i Tele2 bør en deal være mulig å få til.. Eksempelvis en gitt bindingstid mot at du får låst opp telefonen etter denne tiden. De som sitter på kundesenteret har gjerne ikke myndighet til å inngå slike avtaler, så du må prate med noen over de tenker jeg.. Lenke til kommentar
Mr Zane Skrevet 7. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2013 Fant ut at mobilen er sperret. Tele2 ble selv "svindlet" av fyren som kjøpte tlf. Er ikke mye jeg får gjort nå enn å dra til politiet.. Vil de da beslaglegge telefonen? Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 På hvilken måte svindlet? Lenke til kommentar
Mr Zane Skrevet 8. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2013 Jeg antar fyren som kjøpte tlf gjorde dette med fake leg eller adresse. Så regningen de sendte havnet et feil sted. Tror dette pga jeg selv sjekket adressen og der var det en moske. Fyren har et veldig nordisk navn, så jeg tviler på at han bor der Sjekket også opp navnet på 1881, fikk opp to forskjellige adresser. Avstanden mellom adressene er under 500m, tror ikke det er tilfeldig at begge heter det samme og bor like ved hverandre.. Fikk ikke sjekket opp den andre adressen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå