Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

[Løst] Plages av smerter i nedre del av rygg

BirgerCaC

Anbefalte innlegg

Hei og god kveld! Nå har det seg slik at jeg plages av smerter i den nedre ryggdelen. Jeg er også blitt stiv i ryggen og dette merker jeg spesielt når jeg skal bøye meg for å ta på sko og lignende. Stivheten og smertene er tilstede spesielt om morgenen, men smerter og stivhet avtar utover dagen når jeg muligens har vært litt i bevegelse osv.

Jeg var i ganske mye aktivitet før, men nå mens det er vinter så har aktiviteten gått bort. Smertene begynte i begynnelsen av januar og da var smertene intense. Smertene har avtatt mere nå, men jeg er fortsatt ekstremt stiv om morgenen hvis du tenker på hvor myk jeg egentlig var. Jeg har også vondt når jeg bøyer meg.

Jeg mistenker at det har noe med den synkende aktiviteten i vinter, men jeg kan ikke være helt sikker. I og med at jeg gikk fra av å være i aktivitet flere timer daglig i og med at jeg er agronom til å kanskje løpe litt noen ganger i løpet av en dag har vært "uvant" for meg.

Jeg har også fryst en del i det siste og jeg har hutret og bært meg. Jeg vet ikke om det kan komme av at jeg spenner musklene i ryggen på en spesiell måte eller noe sånt.

Ja jeg håper at jeg får svar som kan bidra med at ryggen forbedres! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel noe du vet best selv, men om jeg hadde hatt vondt i ryggen over en lenger tid og også hatt andre plager jeg ikke visste grunnen til, ville jeg fått vite hvorfor, og hva jeg kunne gjøre med det. Faktisk hadde(/har) jeg selv vondt i ryggen når jeg ligger/sover, og etter en lengre periode med dårlig søvn og så store smerter at jeg ikke klarte å bli liggende(ganske irriterende når jeg faktisk er trøtt og ønsker å sove videre) gikk jeg til fastlegen, uten at han kunne finne noe galt. Ble også sendt til røntgen for sikkerhetsskyld, og ikke noe galt der heller. Har nå begynt å gå til kiropraktor, og håper at det skal hjelpe, noe det virker som. Poenget er uansett at om dette er noe som reduserer livskvalitet, og som vedvarer uten at du engang vet hvorfor, bør du finne ut årsaken for å kunne bli kvitt smertene(og gjerne det som forårsaker smertene). Vondt i ryggen er noe som svært mange opplever i løpet av livet, og kan ha mange årsaker. At du er mindre i aktivitet er ikke nødvendigvis årsaken selv om smertene kom når du begynte å være mindre i aktivitet.

Lenke til kommentar

Jeg har blitt helt frisk! Intensiverte bibellesning og bønn og smertene har nå forsvunnet. Jeg er fortsatt litt stiv osv, men det går vel over når våronna begynner tenker jeg. Ære være Gud i det høyeste!

Takker også for at det har vært mange hjelpsomme mennesker her som har gjort sitt beste! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...