Bernten Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 Hei! Kjøpte EVGA GeForce GTX 680 2GB PhysX CUDA PCI-Express 3.0, "SC Sign" for noen uker siden. Har hatt fps problemer siden dag en, eller ihvertfall ikke noen perfomanceboost med å bruke dette kortet. Tanken har godt over cpu bottlenecking eller noe annet i mitt system, ganske usikker i dette området. Kan sammenligne det gamle GTX 285 som lå med 100-150 mer fps i TF2 og L4D2 enn det 680 gjorde. ATI5870 lå fps'n i BF3 på 60-80 fps med medium/high settings, der 680 autodetectes til medium og får lavere fps med medium settings, dog frustrert da de sa dette kortet kunne kjøre spillet med ultra. Også lagt merke til at jeg plages med mye stutterings når fps'n ikke er så lav at det bør da merkes. Har prøvd og reinstallert windows 7, installert seneste driverne, prøvd både gamle og de nyeste skjermkortdrivere. Slått av hyperthreading i bios. Alt av scanning windows/virus. Har prøvd i mange dager/timer, så nå er jeg her. Mitt system: Operating System: Windows 7 Ultimate Edition (X64) Processor: Intel Core i7 960 clocked at 3.20 GHz Motherboard: ASUSTeK Computer INC. Rampage II Extreme Rev 2.xx Memory: 6 GB total memory type DDR3 Harddrive: Harddrive WDCWD10EARS-00Y5B1 from 931.51 GB SATA II Harddrive WDCWD3000HLFS-01G6U1 from 279.46 GB SATA II Er systemet mitt bra nok til handle dette kortet bra? er det noe jeg bør oppgradere? Noe jeg kan prøve? Er veldig takknemlig for alle svar Mvh Bernt Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 Systemet ditt har ingen problemer med å holde følge med et gtx 680. Jeg råder deg til å klokke cpu'en din litt. Den bår gå ganske greit til 3.8-4ghz, tatt i betrakning at du har god nok kjøler for den. At gtx 680 yter mindre enn et 5870 er litt rart, for 680 skal være bedre(i de fleste tilfellene) enn 5870 crossfire. Skal egentlig ikke være sånn selvom du kjører cpu'en på 3.2ghz. Ser at du har prøvd å reinstallere windows og alt det der, så blir liksom vanskelig å feilsøke direkte. Har du mulighet til å prøve kortet i en annen maskin? Lenke til kommentar
Bernten Skrevet 7. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2013 Fikk nettopp nytt grafikk-kort men viste seg at problemet fortsatt er der og performancen er fortsatt samme. Så må være noe med pc'n antar jeg. Er det noe annet jeg kan prøve? Lenke til kommentar
xSotte Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Har du sjekket hvilken load du får under spilling på skjermkortet? MSI Afterburner kan måle slikt. Dette er ikke et endelig svar, men det kan gi en pekepinn i riktig retning Lenke til kommentar
Bernten Skrevet 8. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2013 Takk for svar! Da lastet jeg ned msi afterburner og tok noen tester ingame i bf3. Power: 54-66 Gpu temp: rundt 57-59 Gpu usage: 51-67 % Core clock: 1084 mhz Memory clock: 3005 mhz Memory usage: 1235 Lenke til kommentar
phlake Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Jeg har i5-750 og ASUS GTX 670 og har ingen problemer i noen spill, med alt på ultra. Har klokket cpu til 3,4GHz riktignok. Kanskje hovedkortet ditt er slitent? Lenke til kommentar
Bernten Skrevet 9. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2013 Vet ikke hvordan man sjekker om hovedkortet er slitent. Syns bare det er rart at de to ati 5780 og gtx 250 kjører normalt på pc'n, noe som ikke det gtx 680 gjør. Kanskje det er noe jeg må oppgradere? minne? men 6gb skal da være nok for gaming? vet at cpu'en skal være grei nok ihvertfall. Nei har rett og slett ingen ideer igjen Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 (endret) Du har vel sikkert fjernet gamle drivere fra andre kort? Også hvilket PCI spor bruker du på hvilket hovedkort? Endret 9. februar 2013 av Kabom Lenke til kommentar
Bernten Skrevet 9. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2013 takker for svar. Ja jeg er veldig nøye med og reinstallere/slette alle gamle drivere før jeg installerer nytt grafikkkort, og ja jeg har kortet plassert på rett plass i hovedkortet, har prøvd begge pcie-express 2.0 x16 slot, men er bare den ene og den rette som funker, i og med jeg ikke kjører i crossfire. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 Hvor stor PSU har du? Lenke til kommentar
Bernten Skrevet 9. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2013 chieftec 1200w model: cft-1200g df, kjøpte denne da jeg hadde 5780 i crossfire, men oppgraderte til 680 siden det ene kortet ble ødelagt. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 Helt ærlig så har jeg ikke peiling på hva som kan være galt... Enten så er det defekt skjermkort eller så er det software relatert. Det kan hende noen andre komponenter har skylda også. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 Jeg skrev i et innlegg tidligere angående å teste kortet i en annen pc. Har du mulighet til det? Da kan du iallfall være sikker om det er resten av pc'en din, eller om det er skjermkortet som er bugga. Lenke til kommentar
Azpera Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 Hei Bernten. Har selv problemer med mitt 680 skjermkort (MSI 680 twin frozr III). Gikk fra msi 560 til msi 680 men fikk ganske liten fps forskjell med tanke på hvor stor forskjell det er i ytelsen på kortene. Har også i7 960 CPU og kan hende den drar kortet litt ned... Er veldig usikker så skulle gjerne funnet en løsning selv Har Asus Sabertooth x58 hovedkort forresten, som jeg også desverre har hatt en del problemer med :s Lenke til kommentar
Bernten Skrevet 10. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2013 hey samye83 Nei hadde ingen muligheter til det så jeg leverte kortet inn til komplett og fikk teste ett nytt ett, å problemet oppstår enda. Hm, kanskje det har noe med cpu'en å gjøre siden Azpera har lignende problem, men er ganske tvilsom siden cpu'en skal være ok t.o.m at jeg overclocked cpu'en til @ 3.8/4, men hvem vet. Nei får bare gjøre noen flere tester og håpe på det beste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå