Gå til innhold

PAYPAL - mafiavirksomhet


xcyber

Anbefalte innlegg

Kjøpte for ett par uker siden noen Howard Leight elektroniske hørselsvern på ebay 5 ganger til samme selger og betalte via paypal som er vanlig.

(14 stk totalt for 230USD - 4 ordre på ebay og da jeg ikke kunne bestille flere der pga begrensning hos ebay så kunne jeg betale 150USD til for 10 ekstra ifølge selgeren)

 

2 dager etter at handelen var gjort fikk jeg en epost fra ebay om at jeg mest sansynlig var blitt utsatt for en useriøs selger og at jeg kunne heve kjøpet om jeg ikke hadde betalt.. eller vente på pakkene og alt kunne være i orden.. eh.. når man handler på ebay så betaler man jo som regel DER OG DA via paypal..

 

Sjekket på ebay igjen og joda selgeren som hadde solgt meg varene var blitt fjærnet og det han solgte kunne ikke vises lengre..

 

Ventet så i ca 14 dager på pakkene som var blitt sendt - 14 hørselsvern i 4 pakker.

Da pakkene endelig kom var det 4 små konvolutter som lå på postkontoret for henting med ett gummistrikk!!! i hver konvolutt.

 

Tok så kontakt med ebay og forklarte hva som hadde skjedd og dem sa at så lenge jeg hadde betalt via paypal så fikk jeg pengene tilbake..

Ringte så paypal og forklarte dem igjen hva som hadde skjedd og hun sjekket kontoen min og sa med en gang at her har jeg blitt lurt men hvis jeg sendte brevene rekomandert tilbake med gummistrikket i så skulle jeg få pengene tilbake. (tydligvis så så hun at det var kommet mange krav fra den selgeren? men det kunne hun ikke si rett ut til meg).

 

hallo? sa jeg.. 4 rekomanderte brev til kina med ett gummistrikk i hver koster jo 560 Kroner som jeg ikke får tilbake! Etter mye om og men og noen samtaler med sin sjef sa hun at det var greit om jeg putta alle konvoluttene i en konvolutt og sendte tilbake. vel det koster 140,- og jeg får jo da tilbake de 1300,- jeg hadde betalt til svindleren?

 

Skrev så inn sporingsnummeret jeg fikk fra posten på det brevet jeg sendte inn i opplysningene til paypal som dem krevde.. og trodde at nå skulle jeg få tilbake pengene snart..

 

Nå i dag 5 dager etterpå får jeg ny epost fra paypal at jeg må sende bevis på at jeg har sendt pakken og har 72 timers frist ellers så er saken annulert!! samt at jeg vil få en oppdatering innen 17Feb om jeg gjør det.. Makan til frekkhet skal man lete lenge etter!

Holder liksom ikke at dem kan se sporingen på posten.no med sporingsnummeret.

 

Scanner så kvitteringen jeg fikk fra posten (hadde heldigvis tatt vare på den) og limer inn i opplysningene til paypal igjen.

 

Skulle nesten tro at paypal jobber så aktivt dem kan for å slippe å betale tilbake pengene til folk som har blitt lurt?

At dette også er hovedaktøren til ebay gjør saken enda mere frekt når ebay sier det er så enkelt å få tilbake pengene når man er lurt.

 

Noe rart er det iallefall når både ebay og paypal sier jeg har blitt lurt men hvor er pengene jeg skal ha tilbake? kanskje jeg har tapt de 1300,- i tillegg til de 140,- også nå?.. Paypal kommer antageligvis med flere svadasvar tilbake om ett par dager når dem ser kvitteringen?

 

Det å sende 4 konvolutter tilbake med ett gummistrikk i hver er jo helt hinsides latterlig!

 

IDIOTI

 

PS! Håper noen som jobber i paypal kan lese dette! Paypal har som dere vet ikke noen e-post adresse man kan sende til.. kun telefon! kanskje ikke så rart når man tenker på alle som blir lurt på ebay fra sleipe selgere med falske kontoer med bare positive feedback..

 

Til opplysning kostet varen 19.99USD med free shipping

Hvis jeg hadde handlet 1 vare så hadde det kostet mere å sende gummistrikket i retur enn hva det kostet for kineseren å sende det hit!

han kjenner rutinene til paypal ut og inn og alle skjønner jo at det ikke er lønnsomt å betale 140,- for å få igjen 110,-.

 

Dette vet også paypal ut og inn men dem gjør ingen ting med det! Istedet får vi kjøpere svi mens selgeren lever i luksus på svindelen sin.

 

Jeg spurte om dem ville ha bildebevis av pakkene jeg fikk men neida.. det måtte sendes rekomandert tilbake.. da dem hadde avtale med selgeren!

 

 

Sikkert masse skrivefeil her men det er skrevet i ren frustrasjon.. :)

 

Slutt

Endret av xcyber
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Wow, jeg er sjokkert. Har handlet med eBay 8 ganger og har ikke hatt noen problemer enda. 99% av tilfelle går jo alt bra, men jeg vil virkelig ikke være en av de 1% som det ikke går bra med. Jeg handler ofte små ting til 1-10 dollar men her var det snakk om ganske mye penger. Noen selgere er slik at de selger masse små varer, får bra tilbakemelding og når noen kjøper noe dyrere svindler de dem og gir dem blandt annet gummistrikker. Har hørt om en som kjøpte et snowboard til et par tusen og når varen kom var det bare småsteiner og grus. Det er skipt at folk ikke klarer å være ærlige.

Lenke til kommentar

Siden du betalte med paypal så antar jeg du da brukte ditt visa kort knyttet til paypal?

Isåfall får du mye lettere laget sak hos visa hvor de refunderer pengene dine.

 

Forøvrig når du kontakter ebay/paypal angående slikt så er nok deres policy ganske lik/firkantet da det er samme helpdesken for begge selskap (ebay eier/drifter paypal).

 

Etter ca 400 kjøp på ebay har jeg blitt utsatt for svindel 6-7ganger, har maks tatt meg 1uke få igjen pengene fra visa hvergang.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

1 uke å få igjen penger fra VISA? Hvordan fikk du til det? Meldte inn en sak via banken min til VISA, først etter fem uker fikk jeg en telefon fra VISA.

 

Ellers tror jeg det ordner seg med PayPal i den saken her, jeg har ingen negative erfaringer etter å ha blitt utsatt for svindel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...