Jesper Karsrud Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Vil først beklage hvis dette ikke er riktig kategori, men det har jo med Java å gjøre, og jeg fant ikke noe sted å poste Opera spørsmål. Når jeg skulle åpne en side nå fikk jeg opp følgende feilmelding: "The Opera Java classes does not have enough permissions to execute. Either the opera.policy could not be found, or the policy file does not grant permissions to the opera.jar file. Java applets will not work." Hva er dette for noe? Er det noe jeg kan gjøre for å få rettet på dette? På forhånd takk Lenke til kommentar
pekle Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 OS? Du kan vel sjekke om dei ligg der dei skal: Linux: /usr/share/opera/java/ Win: C:pathtooperadirclasses (trur eg) Lenke til kommentar
enden Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Noen har laget en applet som bryter med sikkerhetsinnstillingene som er satt opp pr default i securitymanager. Det kan være alt fra å lese en fil på en disk til å forsøke å ta over maskinen. Hvis det er du som har laget appletten så anbefaler jeg deg om å sette deg inn i securitymanager og policies - det er et must for alle som bruker applets pekle: os har veldig lite med java å gjøre := Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 14. september 2003 Forfatter Del Skrevet 14. september 2003 Det er ikke jeg som har laget appleten... dere vet vel ikke tilfeldigvis hvordanjeg kan gjøre om på den/fikse så det ikke skjer? men jeg skjønner ikke hva os har med enjava appplet å gjøre...? men jeg kan jo prøve om den ligger der den skal likevel... Lenke til kommentar
enden Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Det har ingenting med os å gjøre. Bare det at du fikk den feilmeldingen er bevis på at java virker (som kunne vært problemet, ikke os...) og at det er appletten som det er noe "feil" med. Det beste du kan gjøre er å kontakte den/de som har skrevet appletten og forklare problemet. Det er umulig å si hva appletten prøver å gjøre for noe "ulovlig" ut fra den feilmeldingen, og så den som vet det best er den som har laget den. Det er klart at du kan åpne for alt, men da ligger maskinen din like åpen for hacking som hvis du fjerner antivirus og brannmur, så det anbefaler jeg ikke. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 14. september 2003 Forfatter Del Skrevet 14. september 2003 ok... det kan jeg jo prøve, men jeg vet ikke hvor enkelt det vil bli, p.g.a. det er en side fra nrk.no... men jeg kanjo prøve å se om jeg finner personen(e) som har skrevet appleten, eller printe koden for å se om jeg/dere finner ut hva det er den prøver å gjøre. Lenke til kommentar
enden Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 får du tilgang til koden da? Send en mail til nrk du, de pleier å være servicevenlige Lenke til kommentar
pekle Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 pekle: os har veldig lite med java å gjøre := Sukk. Les feilmeldinga ein gong til: "Either the opera.policy could not be found, or the policy file does not grant permissions to the opera.jar file" Og sidan Opera legg filene (både opera.jar og opera.policy er ein del av installasjonen til Opera) på forskjellige plassar avhenging av OS, så var OS relevant i denne samanhengen, for å kunne foreslå kor filene låg. Og det treng faktisk ikkje vere den eksterne appleten det er noko gale med, den kan vere slik feilmeldinga seier, at opera.policy manglar eller har feil innhald slik at opera.jar ikkje kan lesast. Lenke til kommentar
Mandible Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Opplever samme problem selv, appletene virker dog helt fint i IE. Funnet noen løsning? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå