Ron Burgundy Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 (endret) Hei! Knoter med xbmc om dagen. Stasjonær pc med w8. Har sortert video etter et ryddig system og scrapet (media companion) jfr lifehacker sin guide ( http://lifehacker.co...-xbmc-and-boxee ) \Movies\ —-\MovieTitle\ —— MovieTitle.mkv —— folder.jpg —— fanart.jpg —— movie-trailer.flv —— title.nfo \TV Shows\ —- \Show\ —— folder.jpg —— fanart.jpg ——- \Season\ ——— folder.jpg Scrapingen er korrekt. Problemet er at de er sortert på den måten, da må jeg inn i hver enkelt mappe for å få opp fanposter, beskrivelse osv. når jeg leter etter film å se. Problemet løser seg ved å legge opp på denne måten: \Movies\ —— MovieTitle.mkv —— folder.jpg —— fanart.jpg —— movie-trailer.flv —— title.nfo Altså ei salig smørje med alle filmene med 4 tilhørende filer i samme mappe. Det blir rot. Noen måte å løse dette på? Problem 2: Her føler jeg meg om mulig enda mer noob. Skulle hatt noe ala denne looken ved blaing i filmene, slik at all informasjon + poster, cover vises på løpende bånd. Jeg får det rett og slett ikke til som en mulighet i noen av de 4-5 skinsa man kan velge mellom..... Får kun valgt folderview, list, big list osv, ikke "mediainfo3" eller hva det nå enn kalles. Om noen kan hjelpe meg med noe av dette blir jeg lykkeligere! Endret 4. februar 2013 av Ron Burgundy Lenke til kommentar
qtek Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Hvorfor ikke prøve Mediaportal med Moving pictures og MP TV series plugin installert, da kan du ha filmer eller TV serier i hver sin mappe og du trenger ikke opprette alle disse ekstra filene for fanart osv. dette gjøres helt automatisk og lagres i en egen database, slik at mappene dine forblir ryddige. Lenke til kommentar
Ron Burgundy Skrevet 5. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2013 Så veldig lovende ut! Prøves til helgen. "Problemet" med det er at jeg får to databaser, siden jeg har alle filmene på hybelleiligheten min og hjemme. Kunne tenkt meg at følgefilene lett kan flyttes med, ekstern hdd Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713 Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Så veldig lovende ut! Prøves til helgen. "Problemet" med det er at jeg får to databaser, siden jeg har alle filmene på hybelleiligheten min og hjemme. Kunne tenkt meg at følgefilene lett kan flyttes med, ekstern hdd Tror ikke det går da det lages database for hver bruker på en maskin. Da må du eventuelt exportere biblioteket. Lenke til kommentar
Ron Burgundy Skrevet 5. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2013 Men hvis alle filmene har tilhørende "scrapede filer" i sine mapper, vil jo all informasjonen komme "av seg selv" og jeg er ikke avhengig av at programmet bygger sin egen database? (snakker nå xbmc) Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 XBMC scraper selvsagt også automatisk og legger det i database, men som du sier er det mer fleksibelt å bruke et 3de-parts program og scrape til filer dersom du skal flytte disken rundt. jeg mistenker at du er inne i file-view istedet for å bla i filmbiblioteket. Pass på at du har satt view til library, og det er også en innstilling for om alle filmer ligger i samme katalog eller i hver sin hvis jeg ikke husker feil (men tror det bare har med scrapingen å gjøre, mener det er inne på kildeoppsettet) Ellers anbefaler jeg skinet "Neon" - ser ikke hvilken "look" du linker til men antar det er en kombinasjon av Mediaview og Fanart - husk at det ofte er en toggle på en view i et skin også, så ett view kan ha flere utgaver. Lenke til kommentar
Ron Burgundy Skrevet 6. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2013 Nå snakker vi! Tar selvkritikk på forklaringen. Godt mulig jeg er i "file-view"! Men da litt usikker på hvordan jeg blar i filmbiblioteket. Ja, ønsker en look der man ser info om filmen, fanart osv uten å måtte gå inn på hver film, bare bla bortover eller nedover. Når jeg kommer hjem til helgen skal jeg teste ut neon og saumfare innstillingene for å ikke være i file-view. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå