holocene Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 Hoihoi! Har en samsung rc30 laptop. Her om dagen mista jeg den i bakken, og den begynte å gå litt tregt. Så tenkte jeg at jeg skulle reformatere og legge inn windows på nytt. Hadde ikke windows cd istarten, så jeg brukte recovery disken som var der fra før og formaterte alt. For så å slette alle harddisker på pcen, ved bruk av windows cden, innkludert recovery disken. Så den er rimelig tom nå. Problemet nå er at når jeg prøver å innstalere windows på nytt, står det "windows kan ikke innstalere på denne disken. Det kan snart oppstå feil på disken. Hvis andre harddisker er tilgjengelige, innstallerer du Windows på en annen plassering" Dette står det under hver harddisk. Da jeg ignorerer denne meldingen og trykker install, kommer jeg til 6% der jeg får en feilmelding til om at det ikke kan innstaleres. Har slette alt av systemavbildinger og recovery disk. Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre for å få den i gang igjen? Lenke til kommentar
holocene Skrevet 4. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2013 Feilkoden jeg får når den slutter å innstallere på 6% er " windows kan ikke innstallere nødvendige filer. Forsikre deg om at alle filer som er nødvendige for innstallasjonen, er tilgjengelige og start innstalasjonen på nytt. Feilkode 0x8007045D" Lenke til kommentar
covah Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 Tipper harddisken din ikke hadde det så bra av å gå i bakken. En vanlig harddisk består jo av plater som spinner og en lesearm (tenk deg en gammeldags platespiller). De er ganske så ømfintelig for støt og tåler dårlig å gå i bakken. Lenke til kommentar
holocene Skrevet 4. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2013 Tipper harddisken din ikke hadde det så bra av å gå i bakken. En vanlig harddisk består jo av plater som spinner og en lesearm (tenk deg en gammeldags platespiller). De er ganske så ømfintelig for støt og tåler dårlig å gå i bakken. Men ser jo i biosen at de fortsatt er der og at pcen har kontakt med de? Har ingenting å ai det eller? Lenke til kommentar
covah Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 Nei, det betyr bare at elektronikken er i orden. Dersom lesearmen har slått ned i plata, er det ikke mye håp (såframt det ikke er en SSD du har da, de virker helt anderledes). Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 Du må nok kjøpe deg ny disk ja om maskinen var påslått når den dro i bakken tok nok disken skade av dette. Lenke til kommentar
holocene Skrevet 4. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2013 Nei, det betyr bare at elektronikken er i orden. Dersom lesearmen har slått ned i plata, er det ikke mye håp (såframt det ikke er en SSD du har da, de virker helt anderledes). Hvordan sjekker jeg om jeg har ssd? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå