Gå til innhold

Finnes det noe negativt om Sveits?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet dere hva, det finnes alltid noe negativt ved universet i seg selv. På en og samme tid er det perfekt, mens det ikke er det. Når det gjelder politikk handler det om å finne de beste RESULTATENE ikke de beste INTENSJONENE. Samtidig erkjenner man at verden ikke er perfekt i dette synet og aksepterer at et perfekt system ikke finnes, men at et system nærmest det perfekte finnes.

Endret av 00005
Lenke til kommentar

Det ligger ikke på toppen over mest lykkelige land. Og er det ikke lykken som burde komme først?

Les listen HER

The World's Happiest And Saddest Countries

9. Switzerland

Davos. Switzerland ranked 9th overall. Its 1st place rankings in Economy and Governance are balanced out by a 32nd place ranking in education.

Endret av piratentim
Lenke til kommentar

Jo, helt sikkert. Men for det første; hva er lykke? Og for det andre; hvordan måles lykke? Og for det tredje; hvordan oppstår/bevares lykke?

Det er opp til hver enkelt det :) Er jo et filosofisk spørsmål og du har jo egentlig et godt argument der.

Kan vel da slå fast at om det finnes negative sider med Sveits kommer an på hvem som svarer på spørsmålet og til hvilken grad denne personen lar sine personlige verdier og tanker påvirkes av samfunnet for øvrig?

Lenke til kommentar

Jo, helt sikkert. Men for det første; hva er lykke? Og for det andre; hvordan måles lykke? Og for det tredje; hvordan oppstår/bevares lykke?

Lykke er det hver enkelt definerer det som selv.

Det måles ved å spørre et representativt utvalg om hvor lykkelige de føler seg når det gjelder forskjellige aspekter ved livet på en skala, f.eks på 1 til 10.

Hvordan det oppstår og bevares er avhengig av det første punktet.

Lenke til kommentar

Det Norge gjør riktig gjør også Sveits riktig, men Sveits gjør også riktig mye av det Norge gjør feil. Norge burde begynne å se til Sveits i stedet for skandinaviske naboland.

Angående minareter; personlig synes jeg det er uproblematisk at andre religiøse grupper enn den kristne kan kalle inn til bønn, selv om jeg synes at det å reise nye, religiøse bygg i seg selv er et steg i gal retning. Vi må ha en overordnet policy om å bevege oss i retning av et samfunn som blir mer og mer rasjonelt, og ikke motsatt. Når det er sagt; selv om jeg aksepterer minareter selv blir det helt feil å si at det derfor burde tillates bygging av minareter uansett om et overveldende flertall er imot meg. Det som skjer i Norge i motsetning til i Sveits, er at politikerne gjør mye som går helt på tvers av det et overveldende flertall av befolkningen mener, og støtter seg til teoretiske prinsipper som religionsfrihet for å rettferdiggjøre det. Det er et problem uansett hva det gjelder.

Det som er negativt med Sveits er at de fungerer som en sentral for enorme summer penger som burde ha befunnet seg andre steder. Hvem vet hvilke lidelser som er blitt forårsaket av dette verden over. Dessverre er det lite sannsynlig at dette endrer seg, da bankene i stor grad er Sveits.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bor ikke i Norge :)

Er du ute å lyver igjen nå SF.

Det er vel på tide at du beviser dette. Gå inn på denne siden og ta en printscreen:

http://ipinfodb.com/my_ip_location.php

Også kan du lage en svart boks over de siste tallene i IP adressen i paint hvis du er bekymret for dette. Men ikke beskjær bildet du skal ha med HELE skjermen inkludert startlinjen til windows,el og toppen av nettleseren.

Også legger du ut dette bildet her.

Lenke til kommentar

Det er relativt sjelden at noen så klart demonstrerer at de ikke har peiling på hva de snakker om som du gjør her. (I alle mulige betydninger.). Her ser man klart at grunnlaget for dine påstander er så tynt som havisen i Juli ved Kanariøyene.Picture_3.pnghttp://postimg.org/image/exhaks83n/

Hahaha busted!

What is the Tor Browser Bundle (TBB)?

The Tor software protects you by bouncing your communications around a distributed network of relays run by volunteers all around the world: it prevents somebody watching your Internet connection from learning what sites you visit, it prevents the sites you visit from learning your physical location, and it lets you access sites which are blocked.

Og det var grunnen til at jeg ville ha bilde av hele skjermen inkludert nettleser raden, ol.... For jeg visste at du ville prøve noe slikt bullshit eller proxy server, ol.

Endret av flesvik
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er vel nå straks skatteflyktning brukeren begynner å bli inaktiv og en ny bruker med tilfeldigvis akkurat samme meninger som han plutselig dukker opp på diskusjon.no tenker jeg...

Også den nye brukeren vil vel påstå å ha flyttet ut av Norge til et skatteparadis...

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...